کنگره اربعین، ادیان و فرق را زیر پرچم محبت امام حسین(ع) گرد می‌آورد/ دشمنان از حماسه بزرگ اربعین هراس دارند
۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸
شناسه : 302392
4
امام جمعه چهاربرج: امام جمعه چهاربرج گفت: «حب الحسین یجمعنا» به‌معنای واقعی، بیانگر ابعاد بین‌المللی این کنگره بزرگ الهی است که همه ادیان و فرقه‌های مذهبی را زیر پرچم محبت امام حسین(ع) گردهم می‌آورد.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین اصغر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج با اشاره به آغاز پیاده روی اربعین، اظهار کرد: مراسم پیاده‌روی اربعین، تبلوری از آداب، فرهنگ و تاریخ تشیع است که همبستگی اجتماعی عظیمی را شکل می‌دهد که از آن به‌بزرگترین کنگره بین‌المللی نیز یاد می‌شود.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه کنگره اربعین به‌صورت خودجوش به‌وجود آمده است، افزود: این عشق و ارادت مردم به‌امام حسین علیه‌السلام این شور حسینی را پدید آورده است.

وی با اشاره به اینکه اثرات اجتماعی و فرهنگی اربعین، خاصیت‌های بسیاری دارد، گفت: اگر بخواهیم به‌ابعاد بین‌المللی این اهمیت، توجه کنیم جلب توجه جهانی به‌رویدادی مذهبی است که بسیاری از مذاهب دیگر اسلام و حتی ادیان دیگر را زیر پرچم فرهنگ متعالی شیعه گردهم می‌آورد.

جلالی تصریح کرد: «حب الحسین یجمعنا» به‌معنای واقعی، بیانگر ابعاد بین‌المللی این کنگره بزرگ الهی است که همه ادیان و فرقه‌های مذهبی را زیر پرچم محبت امام حسین(ع) گردهم می‌آورد.

امام جمعه چهاربرج با اشاره به اهمیت بـُعد بین‌المللی راهپیمایی اربعین، اظهار کرد: یکپارچگی دنیای اسلام با شعار محوری «حب الحسین یجمعنا»، صف‌آرایی سیاسی و دیپلماتیک علیه جریان زر و زور و تزویر، جلوه مهمی از اسلام ناب محمدی(ص) و درهم تنیدگی دین و سیاست در دین مبین اسلام از جمله این آثار است.

وی با بیان اینکه امروز امت بزرگ اسلامی بیش از هر زمان دیگری درد و رنج تفرقه را لمس می‌کند، گفت: احیای راهپیمایی و این جلوه کنگره اربعین، رنگ و جان تازه‌ای به‌مقوله وحدت مذاهب در اسلام و وحدت ادیان در دنیا داده است.

جلالی با اشاره به اینکه اربعین، غیر از جلوه‌های مذهبی، یک صف‌آرایی سیاسی و دیپلماتیک علیه جریان زر و زور و تزویر در عالم است، تصریح کرد: امروز جریان استکبار جهانی تلاش‌های زیادی کرده تا ابعاد این رویداد بزرگ جهانی را تحت شعاع قرار دهد، اما رهبران جریان مقاومت با تدارکات گسترده امنیتی، قدرت‌نمایی عظیمی کرده و می‌کنند.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه دین اسلام و مذهب تشیع و موضوع ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری، جلوه موفق و متعالی از اسلام سیاسی است که می‌تواند هم منافع مادی و هم معنوی و اخروی بشر را تأمین کند، افزود: برگزاری موفق و مردمی و البته میلیونی راهپیمایی اربعین، نشان‌دهنده یک جلوه مهمی از اسلام ناب محمدی(ص) و آنهم درهم تنیدگی دین و سیاست در دین مبین اسلام است.

وی به تحولات اخیر در عراق نیز اشاره کرد و گفت: اختلافات  را باید به‌عنوان ریشه اصلی بحران سیاسی کنونی عراق دانست و عدم توانایی رهبران سیاسی آنها در مدیریت این اختلافات موجب سوءاستفاده دشمنان شده است.

جلالی همچنین با بیان اینکه در روایات ما فضیلت مهربانی، سرآمد عقلانیت و رمز و راز جوانمردی و مروت معرفی شده است، افزود: آغاز مردانگى، گشاده‌رویى است و انجام آن، دوستى و مهربانی با مردم-. در بین مهربانان عالم، امام حسن مجتبی(ع) از سرآمدان این فضیلت الهی است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.