کم‌فروشی و گران‌فروشی در صدر تخلف نانوایی‌های میاندوآب
۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
شناسه : 298100
9
سرپرست اداره صنعت معدن و تجارت میاندوآب خبر داد؛ سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب گفت: کم‌فروشی و گران‌فروشی در صدر تخلف های صنفی نانوایی‌های این شهرستان قرار داشته و واحدهای متخلف بعد از جریمه در صورت عدم بازدارندگی جرایم، با نصب پارچه و پلمب مواجه خواهند شد.
پ
پ

اکبر اسدی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به بازدیدهای میدانی و بازرسی های انجام گرفته از نانوایی ها، اظهار کرد: بیشتر تخلف های کشف شده از نانوایی‌های این شهرستان با انجام ۱۳۲ مورد بازرسی از این واحدها در دو ماه اخیر مربوط به کم فروشی، گران‌فروشی و وزن چانه بود.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب افزود: در جریان این بازرسی‌ها ۸۷ فقره پرونده تخلفاتی به ارزش بیش از ۳۱۹ میلیون ریال‌ با عناوین گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم رعایت موازین و دستورالعمل‌های بهداشتی، عدم نصب نرخ نامه در واحد و عرضه خارج از شبکه آرد تنظیم و جهت صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

وی گفت: در این زمینه یکی از واحدهای نان سنگک به مبلغ ۲۰ میلیون و ۵۲۰ هزار ریال جریمه شد که این واحد به پخت نان با وزن کمتر از مقدار مصوب اقدام می‌کرد.

اسدی در خصوص نانوایی‌هایی که به هر نحوی کم‌فروشی یا گران‌فروشی کنند،تصریح کرد: هر نانوایی که مرتکب این تخلف‌ها شده و موارد بهداشتی را رعایت نکند به شدت از سوی کارگروه آرد و نان شهرستان با آن برخورد و در صورت تکرار تخلف، سهمیه نانوایی خاطی قطع و واحد متخلف پلمب خواهد شد.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب با بیان اینکه نان یکی از مواد غذایی مهم در سبد خانواده‌ها است و براساس وظیفه شرعی و انسانی باید در مراحل پخت و عرضه نان نهایت دقت صورت گیرد، گفت: به استناد مصوبات ششمین جلسه کارگروه گندم، آرد و نان استان قیمت انواع سنگک‌ یارانه‌ای شماره یک و ۲ اعلام شده و شهروندان درصورت مشاهده هرگونه مغایرت و تخلف صنفی مراتب را به سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.