کمبود پزشک دغدغه جدی مردم چهاربرج
۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۱۷
شناسه : 312389
1
فرماندار چهاربرج عنوان کرد: فرماندار چهاربرج گفت: این شهرستان دارای شرایط خاص بوده و با یک درمانگاه شبانه‌روزی از کمبود پزشک رنج می‌برد.
پ
پ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زرین خبر، قادر حبیبی امروز در گفتگو با خبرنگاران در چهاربرج در خصوص مشکلات بخش بهداشت و درمان این شهرستان تازه‌تأسیس، اظهار کرد: در مورد مشکلات حوزه بهداشت و درمان چهاربرج با رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان چندین مرتبه رایزنی و صحبت شده است.

فرماندار چهاربرج با بیان اینکه مشکلات با معاون سیاسی، اجتماعی استاندار آذربایجان غربی نیز در میان گذاشته شده است، افزود: این شهرستان تازه‌تأسیس با ۳۰ هزار نفر جمعیت دارای شرایط خاص بوده و تنها یک درمانگاه شبانه‌روزی دارد.

وی گفت: اگرچه سخنان رئیس شبکه بهداشت و درمان میاندوآب در خصوص کمبود پزشک، مورد قبول است؛ ولی شرایط چهاربرج ویژه بوده و نیازمند توجه است.

حبیبی با بیان اینکه چهاربرج با نزدیک‌ترین مرکز درمانی ۴۰ کیلومتر فاصله دارد، تصریح کرد: در این شهرستان فعلا بیمارستان وجود ندارد و اگر بیمار بدحالی در شهرستان وجود داشته باشد، در آن صورت آیا نیاز به حضور سریع پزشک بر بالین وی نیست؟

وی با اشاره به استعفای رئیس شبکه بهداشت و درمان چهاربرج، اظهار کرد: اگر وی نیروی رسمی است باید نظارت انجام‌گرفته و رئیس شبکه جایگزین نیز معرفی شود، اکنون چگونه بدون معرفی جایگزین کار را رها کرده است؟

فرماندار چهاربرج تصریح کرد: امیدواریم با اقدامات و رایزنی‌هایی که صورت‌گرفته است، دراسرع‌وقت به‌خاطر شرایط ویژه مشکل کمبود پزشک در چهاربرج سریعاً حل شود.

شهرستان میاندوآب، شهری با حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و کریدور شمال غرب کشور بوده و پل ارتباطی بین استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و زنجان به شمار می‌رود و از جایگاه بسیار مهمی در منطقه برخوردار است و در سال ۱۴۰۰ نیز دو بخش مرحمت‌آباد و باروق با تفکیک از این شهرستان به شهرستان‌های چهاربرج و باروق ارتقا یافتند.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.