کشف 91درصدی پرونده های ارجاعی به پلیس فتا در میاندوآب
۲۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۹:۳۰
شناسه : 273563
11

فرمانده انتظامی شهرستان میاندوآب گفت: 91 درصد پرونده های ارجاع شده به پلیس فتای شهرستان میاندوآب با تلاش کارشناسان پلیس فتا منجر به کشف شده و مجرمان تحویل مقامات قضایی شده است.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، این روزها فضای مجازی و موضوعات مرتبط با آن به نقل محافل عمومی تبدیل شده و به نوعی می توان گفت که فضای مجازی و شبکه های اجتماعی امروزه به بخشی جداناپذیر از زندگی انسان ها تبدیل شده است.

از سوی دیگر این دنیای مجازی به محلی برای فعالیت مجرمان نیز تبدیل شده تا در کنار جرایمی که در حالت فیزیکی رخ می دهند، شاهد جرایم اینترنتی و یا بهتر بگوییم جرایم مجازی نیز باشیم.
در همین زمینه نیروی انتظامی برای اینکه مجرمان در فضای مجازی نیز در امان نبوده و زمینه را برای تاخت و تاز خود فراهم نبینند، پلیسی به نام پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات یا همان پلیس فتا تشکیل داد.

در این زمینه فرمانده انتظامی شهرستان میاندوآب در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به عملکرد پلیس فتای شهرستان میاندوآب گفت: سال گذشته 91 درصد پرونده های ارجاع شده به پلیس فتای شهرستان میاندوآب با تلاش کارشناسان پلیس فتا منجر به کشف شده و مجرمان تحویل مقامات قضایی شده است.

سرهنگ حسن شیخ نژاد اظهار کرد: برداشت غیرمجاز از حساب اشخاص، مزاحمت اینترنتی و هتک حیثیت از جمله جرایم سایبری در میاندوآب بوده است.

خانواده ها باید بدانند و هوشیار باشند که در دنیای فضای مجازی، افراد یکدیگر را نمی بینند و مجرمان در این فضا جای خوبی را برای تاخت و تاز پیدا کرده اند تا به اهداف خود برسند هرچند پلیس نقش پیشگیری و مقابله را بر عهده دارد ولی نقش خانواده ها و افراد مختلف برای مراقبت از آسیب های فضای مجازی یک امر ضروری و مهم است که باید با آگاهسازی نسبت به آسیب ها و خطرات فضای مجازی آشنا شوند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.