کشف 4000 مترمکعب انباشت مصالح رودخانه‌ای در میاندوآب
۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
شناسه : 314980
3
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب خبر داد: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب گفت: حدود چهارهزار مترمکعب انباشت مصالح رودخانه‌ای غیرمجاز در یکی از روستاهای هم‌جوار رودخانه زرینه‌رود میاندوآب کشف و مصادره شد.
پ
پ

رضا بهروزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، اظهار کرد: اکیپ‌های گشت و بازرسی اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب در جریان بازدیدهای دوره‌ای و نوبه‌ای از معادن و دپوهای موجود در واحدهای شستشو و دانه‌بندی شن و ماسه موفق به شناسایی انباشت مصالح رودخانه‌ای شدند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب افزود: این عملیات با هماهنگی دستگاه قضایی، همکاری امور منابع آب و نیروی انتظامی انجام شد.

وی گفت: در جریان این عملیات به میزان چهارهزار مترمکعب انباشت مصالح رودخانه‌ای شناسایی و یک دستگاه کامیون کمپرسی حامل مصالح غیرمجاز نیز توقیف شد.

بهروزی اظهار کرد: این میزان مصالح توسط برداشت‌کننده غیرمجاز در یکی از روستاهای هم‌جوار رودخانه زرینه‌رود دپو شده بود که بعد از شناسایی و اقدامات لازم، جهت صدور حکم و پیگیری‌های حقوقی به مراجع قضایی ارجاع شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب تصریح کرد: کنترل کامیون‌های غیرمجاز حامل مواد معدنی و ارزیابی موجودی شن و ماسه در واحدهای ماسه شویی و نظارت بر انباشت‌های غیرمجاز شهرستان در راستای صیانت از منابع عمومی با جدیّت ادامه دارد .

بهروزی افزود: اقدامات قانونی بر اساس ماده ۱۹ قانون معادن و همچنین ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی در خصوص تصرّف در اموال عمومی و دولتی توسط دستگاه قضایی در مورد خاطیان که از عمده برداشت‌کنندگان غیرمجاز منطقه هستند، اعمال می‌شود .

وی اظهار کرد: هرگونه برداشت مصالح از بستر رودخانه‌ها و معادن توسط اشخاص حقیقی، حقوقی و تمامی نهادها، ادارات و غیره تصرف در اموال عمومی و دولتی بوده و جرم تلقی می‌شود و نیازمند اخذ مجوز برداشت رسمی از اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب افزود: هم اکنون ۱۴ واحد شن و ماسه مجاز در شهرستان میاندوآب در حال فعالیت هستند که در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و رسیدگی به تخلفات احتمالی از شهروندان عزیز تقاضا داریم هر گونه تأمین و خرید مصالح موردنیاز خود را از واحدهای دارای مجوز انجام داده و گزارش‌های خود را در مورد تخلفات با سامانه ۱۲۴ ستاد خبری اداره صمت و یا با شماره مستقیم ۴۵۲۶۳۶۱۰ در میان بگذارند.

*عکس تزئینی است

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.