کشف انبار قطعات یدکی قاچاق خودرو در میاندوآب
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
شناسه : 315876
4
جانشین فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی خبر داد: جانشین فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی از کشف یک انبار حاوی بیش از ۶ هزار قطعه یدکی خودروی قاچاق در شهرستان میاندوآب خبر داد.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، سامان غنی‌زاده جانشین فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی امروز در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد: همکاران نیروی انتظامی یک انبار حاوی بیش از ۶ هزار قطعه یدکی خودروی قاچاق را در شهرستان میاندوآب کشف و ضبط کردند.

وی ادامه داد: این عملیات پس از دریافت اطلاعاتی درباره فعالیت یک باند قاچاقچی قطعات خودرو در این منطقه انجام شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی افزود: قطعات یدکی کشف شده از نوع خارجی و بدون مجوز واردات بوده و ارزش آن‌ها حدود ۱۰ میلیارد ریال تخمین زده شده است.

غنی‌زاده گفت: یک نفر به‌عنوان سرکرده باند دستگیر شده و پرونده او به دادستانی ارجاع داده شده است.

قاچاق قطعات خودرو یکی از مشکلات جدی صنعت خودروسازی کشور است که علاوه بر آسیب به اقتصاد ملی، خطراتی را برای ایمنی و کیفیت خودروها به وجود می‌آورد برخی از قطعات قاچاق با استفاده از اسناد مجعول وارد کشور می‌شوند برخی دیگر از قطعات قاچاق با نام‌های مشابه قطعات اصلی و با قیمت‌های پایین‌تر به فروش می‌رسند این قطعات معمولاً از کیفیت پایینی برخوردار هستند و ممکن است باعث ایجاد مشکلات فنی و حوادث رانندگی شوند.

وجود لوازم‌یدکی قاچاق و تقلبی در بازار، در سال‌های گذشته به یکی از معضلات بازار لوازم‌یدکی بدل شده است بازاری که البته حجم کوچکی ندارد و طبق سند تحول صنعت خودرو، حجم تجارت و تولید این قطعات ۱۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود. این سند که به وضعیت موجود و اهداف صنعت خودرو و قطعات کشور می‌پردازد در بخشی، بازار لوازم‌یدکی را زیر ذره‌بین قرار داده و سهم هر قطعه از قاچاق لوازم‌یدکی را بررسی کرده است.

براین‌اساس بیشترین قاچاق صورت‌گرفته متعلق به سیستم تعلیق، جلوبندی و ترمز است که ۷۲درصد از کل قاچاق لوازم‌یدکی را به خود تخصیص داده است؛ بنابراین بیشترین اقبال قاچاقچیان به سیستم تعلیق، جلوبندی و ترمز بوده است. پنج درصد از کل قاچاق نیز مرتبط با قطعات مربوط به موتور، انتقال قدرت و گیربکس است.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.