کشت کلزا در 300 هکتار از اراضی زراعی شهرستان میاندوآب
۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۹:۳۰
شناسه : 273831
8

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: در راستای تولید پایدار گندم و تغییر الگوی کشت در منطقه، امسال نزدیک به ۳۰۰ هکتار از مزراع شهرستان میاندوآب زیر کشت کلزا قرار دارد.  

پ
پ

علی دیانتی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به مزایای کشت کلزا، اظهار کرد: کلزا با نیاز آبی کم، محصول بسیار مناسبی جهت قرار گرفتن در تناوب زراعی با غلات است  و نقش کلیدی در اصلاح الگوی کشت و برقراری تناوب زراعی مطلوب دارد.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: در شهرستان میاندوآب در راستای تولید پایدار گندم و تغییر الگوی کشت در منطقه، امسال نزدیک به ۳۰۰ هکتار از مزراع شهرستان میاندوآب زیر کشت کلزا قرار دارد.

وی گفت: ارقام مورد استفاده بذر کلزا در شهرستان میاندوآب عمدتاً از ارقام هیبرید خارجی از جمله هیدرومیل، ناتالی، دیفوژن، روهان، گارو، کامیلو هستند.

دیانتی تصریح کرد: کشت کلزا در تناوب با گندم سبب افزایش عملکرد گندم به میزان 27 درصد شده و از سوی دیگر کشت این محصول به عنوان یک محصول استراتژیک در منطقه توصیه می شود

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اظهار کرد: در اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش کشت دانه های روغنی و سیاست های احیای دریاچه ارومیه و نیز برای ترویج کشت کلزا، برای کشت پاییزه کلزا در میاندوآب، اقدامات لازم از جمله کلاس های توجیهی و توزیع بذر در بین کشاورزان مجری، انجام شده بود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.