کشت کلزا در 270 هکتار از اراضی زراعی شهرستان میاندوآب
۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵
شناسه : 268803
4

معاون سازمان و مدیرجهاد کشاورزی میاندوآب گفت: در سال زراعی 97-96 مناطق مستعد کشاورزی برای کشت کلزا مکان یابی شده و 270 هکتار از این اراضی زراعی شهرستان به زیر کشت کلزا رفت.

پ
پ

علی دیانتی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر  با اشاره به بازدید کارشناسان فرانسوی از مزارع کلزا در میاندوآب، اظهار کرد: در راستای تغییر الگوی کشت و صرفه جویی در مصرف آب، کشت کلزا در میاندوآب از چند سال گذشته در دستور کار قرار گرفت  و اقدامات لازم در این زمینه انجام شد.

معاون سازمان و مدیرجهاد کشاورزی میاندوآب افزود: در این راستا در سال زراعی 97-96 مناطق مستعد کشاورزی برای کشت کلزا مکان یابی شده و 270 هکتار از این اراضی زراعی شهرستان به زیر کشت کلزا رفت.

وی با بیان اینکه نیاز آبی کلزا کمتر از محصولاتی مانند چغندر قند است، گفت: کلزا از جمله گیاهانی است که عملکرد مطلوب آن کاملأ  وابسته به تاریخ کشت بوده و با توجه به تحقیقات وتجربیات بدست آمده بهترین تاریخ کاشت کلزا در شهرستان 15 شهریور تا هفته اول مهر ماه است و در شهرستان میاندوآب نیز در این بازه زمانی عمل کشت انجام گرفت.

دیانتی تصریح کرد: در اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش کشت دانه های روغنی و سیاست های احیای دریاچه ارومیه و نیز برای ترویج کشت کلزا، برای کشت پاییزه کلزا در میاندوآب، اقدامات لازم از جمله کلاس های توجیهی و توزیع بذر در بین کشاورزان مجری، انجام شده بود.

معاون سازمان و مدیرجهاد کشاورزی میاندوآب اظهار کرد: بعد از هشت سال، سال گذشته توانسته ایم کشت کلزا را در این شهرستان رونق دهیم و امسال نیز نسبت به سال گذشته افزایش سطح زیر کشت را داشتیم.

وی اظهار کرد: کشت کلزا در پایداری تولید گندم در سال های آینده نیز نقش داشته و  مصرف آب کمتر کشاورزی، اصلاح الگوی زراعی، اصلاح خاک های زراعی و کاهش وابستگی به واردات روغن از جمله مزایای آن است.

انتهای پیام/

 

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.