کتابخانه علامه دهخدا میاندوآب ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد/ ۱۱۷ هزار جلد کتاب در کتابخانه های میاندوآب نگهداری می شود
۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۸:۴۷
شناسه : 297334
6
رئیس اداره کتابخانه های عمومی میاندوآب: وحدانی گفت: احداث کتابخانه دهخدا میاندوآب از 85 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده و تلاش می کنیم تا این کتابخانه با تامین اعتبارات لازم در دهه فجر به بهره برداری برسد.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان میاندوآب در گفت و گو با خبرنگاران به مناسبت هفته کتاب، گفت: با توجه به این که کتابخانه های عمومی کل کشور با توجه به شرایط کرونایی  به صورت کامل تعطیل و یا نیمه باز فعالیت داشتند؛لذا فعالیت های فرهنگی خود را به صورت کامل و جدی در فضای مجازی دنبال کردیم.

رامین وحدانی با بیان اینکه با شیوع همه‌گیری بیماری کرونا و فاصله‌گذاری اجتماعی نهاد کتابخانه‌های عمومی نیز فاز جدیدی از برنامه‌های فرهنگی خود را در بستر فضای مجازی آغاز کرد؛ افزود: اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان میاندوآب نیز همسو با نهاد و اداره کل استان برنامه‌های فرهنگی و ترویجی خود را به بستر فضای مجازی انتقال داد.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، اظهار کرد: اجرای پویش ملی کتابخوانی، با هدف ترویج کتابخوانی و معرفی کتاب‌های مناسب در ایام تعطیلی کتابخانه‌ها انجام شده و برنامه‌های متنوع قصه‌گویی، شعرخوانی، تولید محتواهای مفید علمی و فرهنگی، برگزاری مسابقات آنلاین کتابخوانی، برگزاری نشست‌های کتابخوان و جلسات مشاوره و معرفی کتاب به صورت مجازی از دیگر اقدامات در این ایام بوده است.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان میاندوآب تصریح کرد: امسال نیز با در نظر گرفتن شرایط رنگ بندی کرونایی بیش از ۵۰ مورد برنامه فرهنگی در هفته کتاب و کتابخوانی در میاندوآب برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۳۴۰ مورد برنامه فرهنگی توسط کتابخانه های عمومی میاندوآب اجرا شده است، افزود: در هشت ماهه نخست امسال نیز تا کنون ۲۷۵ برنامه فرهنگی اجرا شده است.

وحدانی هم چنین از امانت دهی بیش از شش هزار جلد کتاب در هشت ماهه نخست امسال در میاندوآب خبر داد و گفت: در مجموع ۱۱۷ هزار جلد کتاب در کتابخانه های میاندوآب نگهداری می شود.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان میاندوآب با اشاره به اینکه هم اکنون ۹ باب کتابخانه فعالیت دارند که هفت باب آن نهادی و دو باب نیز مشارکتی هستند، افزود: دو باب کتابخانه دیگر نیز در دست احداث بوده و دو قطعه زمین نیز در کوی وکیل کندی و قره ورن توسط خیرین برای این منظور اهدا شده است.

وحدانی هم چنین از پیشرفت ۸۵ درصدی احداث کتابخانه دهخدا در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: تلاش می کنیم تا این کتابخانه با تامین اعتبارات لازم در دهه فجر به بهره برداری برسد.

وی به عدم تحقق سهم نیم درصد کتابخانه ها توسط شهرداری اشاره کرد و گفت: کتابخانه ها بودجه اختصاصی ندارند و با کمک شهرداری ها و سهم نیم درصد اداره می شوند که طبق قانون شهرداری موظف به پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه ها هستند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.