کاهش ۷۸ درصدی فوتی‌ها با گاز منوکسیدکربن در آذربایجان‌غربی
۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۸:۳۳
شناسه : 314547
6
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث آذربایجان‌غربی خبر داد: رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث آذربایجان‌غربی از کاهش ۸۷ درصدی فوتی‌ها در آذربایجان‌غربی با گاز منوکسیدکربن در سه‌ماهه گذشته خبر داد.
پ
پ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، فرزین رضازاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «اروم‌نیوز» اظهار کرد: از ابتدای مهرماه تا پایان آذرماه سال جاری ۹۰ نفر از هم‌استانی‌ها دچار مسمومیت با گاز منوکسید کربن شده‌اند که از این تعداد یک مورد فوتی گزارش شده است.

وی از کاهش فوتی از طریق گاز منوکسید کربن در استان خبر داد و گفت: در مدت‌زمان مشابه سال گذشته نیز تعداد ۸۷ مسمومیت با گاز منوکسید کربن در استان ثبت شد که از این تعداد هشت مورد فوتی گزارش شده بود.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث آذربایجان‌غربی بیان کرد: منوکسید کربن گازی بی‌رنگ، بی‌بو و بسیار سمی است که در اثر احتراق ناقص مواد سوختی حاصل شده و همه ساله منجر به مسمومیت و مرگ تعداد زیادی از هم‌وطنان می‌شود.

وی تصریح کرد: هرساله با شروع فصل سرما و استفاده از وسایل گرمایشی در ساختمان‌ها و منازل مسکونی، به دلیل عدم رعایت هشدارهای امنیتی و سهل‌انگاری‌هایی که به‌وفور از سوی هم‌وطنان صورت می‌گیرد، شاهدروی دادن حوادث ناگواری در این زمینه هستیم.

رضازاده افزود: هرساله با شروع فصل سرما و استفاده از وسایل گرمایشی در ساختمان‌ها و منازل مسکونی، به دلیل عدم رعایت هشدارهای امنیتی و سهل‌انگاری‌هایی که به‌وفور از سوی هم‌وطنان صورت می‌گیرد، شاهد روی‌دادن حوادث ناگواری در این زمینه هستیم.

وی با بیان اینکه مرگ ناشی از مسمومیت با گاز منوکسید کربن را به مرگ خاموش تشبیه کرده‌اند، اظهار کرد: علایم و نشانه‌های مسمومیت با گاز منوکسید کربن می‌تواند به شکل موارد بسیار متفاوت در افراد نمایان شده و در اثر تماس طولانی با گاز منوکسید کربن، علائمی شبیه سردرد، سرگیجه، افزایش شدید ضربان قلب در ابتدا، وزوز گوش و خواب‌آلودگی، تهوع، استفراغ، طپش قلب، کاهش سطح هوشیاری، آسیب‌های دائمی به سیستم عصبی، کما و در نهایت مرگ رخ می‌دهد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان آذربایجان‌غربی، تصریح کرد: جهت جلوگیری از بروز هر نوع حادثه ناگوار در این زمینه، باید قبل از روشن‌کردن وسایل گرمایشی مطمئن شویم که آیا دودکش بخاری درست به بدنه بخاری متصل شده و یا مسیر دودکش بخاری باز بوده و یا اینکه اتصال لوله گاز به بدنه بخاری گازی به‌درستی صورت‌گرفته و بخاری دارای شرایط استاندارد است.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.