کاهش ۴۰ درصدی حقابه کشاورزی میاندوآب مورد بازنگری قرار گیرد
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۸:۴۶
شناسه : 300325
9
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب: معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: کاهش بیش از ۴۰ درصدی حقابه بخش کشاورزی شهرستان میاندوآب باید مورد بازنگری قرار گیرد.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، علی دیانتی امروز در جریان بازدید معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی و مدیر کل شبکه های آبیاری و زهکشی و مجری طرح رودخانه های مرزی استان از ایستگاه پمپاژ روستای ولی آباد  با اشاره به وضعیت کشاورزی میاندوآب، اظهار کرد: بیش از ۶۵ هزار هکتار از اراضی قابل کشت پایاب سد نوروزلوی میاندوآب، به دلیل محدودیت های ستاد احیا دریاچه ارومیه و کاهش بیش از ۴۰ درصدی حقابه کشاورزی، از نظر تأمین آب در مضیقه هستند.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود:از سوی دیگر تخصیص اعتبار لازم برای توسعه و اصلاح زیرساخت ها، بر اساس تعهدات ستاد احیای دریاچه ارومیه و همسو با کاهش میزان حقابه نبوده است.

وی گفت: از ۷۱۵ میلیون مترمکعب آب مورد نیاز شهرستان های پایاب سد شهید کاظمی بوکان، مقداری از آب های زیرزمینی استحصال می گردد و براساس مبنای ابلاغی در سال ۹۲ و کاهش هشت درصدی سالانه، در سال جاری برطبق منابع و مصارف، تنها ۲۳۵ میلیون مترمکعب آب از محل تحویل سد شهید کاظمی در نظر گرفته شده است که با طی مسافت ۸۰ کیلومتری و هدر رفت ها در مسیر، کمتر از ۶۰ درصد آن به شهرستان های پایاب می رسد.

دیانتی تصریح کرد: با این شرایط خواستار بازنگری مسئولین استانی و کشوی درخصوص افزایش میزان حقابه تخصیصی و تحویل آن از بند انحرافی سد نوروزلو هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اظهار کرد: در سطح شهرستان در راستای پایداری تولید، ایجاد امنیت غذایی و اشتغالزایی، در حوزه آب و خاک، طرح های متعددی از جمله اجرای سیستم های نوین آبیاری در بیش از ۹ هزار هکتار از اراضی، خطوط انتقال آب با لوله بخصوص در اراضی پایین دست، پوشش بتنی و لایروبی انهار عمومی، کشت نشائی، تغییر الگوی کشت یا ترکیب کشت و استفاده از تکنولوژی های بروز و کاربردی اجرایی شده است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.