کاهش زمان رسیدگی به پرونده های قضایی در میاندوآب/ 89 درصد ابلاغ اوراق قضایی در میاندوآب به صورت الکترونیکی است
۰۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
شناسه : 282156
4

رئیس دادگستری میاندوآب گفت:میزان صدور ابلاغیات الکترونیکی در میاندوآب در پایان سال گذشته از 56 به 89 درصد افزایش یافته است.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام عادل گل حسینی در گفت و گو با خبرنگاران در میاندوآب اظهار کرد: در سال گذشته حدود 67 هزار و 751 فقره پرونده وارد دستگاه قضایی شهرستان میاندوآب اعم از محاکم، دادسرا و شوراهای حل اختلاف میاندوآب و مرحمت آباد شده است.

رئیس دادگستری میاندوآب با اشاره به حجم بالای پرونده های قضایی، اظهار کرد: احقاق حق و اقامه قسط و عدل از اهداف قوه قضاییه است و باید با عدم تعرض به حقوق جامعه و دیگران، در راستای کاهش پرونده های قضایی حرکت کنیم.

وی با اشاره به عملکرد پزشکی قانونی در سال گذشته، افزود: بیشترین پرونده های کیفری و جرایم در شهرستان میاندوآب مربوط به ضرب و جرح عمدی است و  هم چنین یکی از اقدامات انجام گرفته، کالبدشکافی اجساد جنوب استان است که در میاندوآب انجام می شود و در کنار آن دادگاه کیفری شماره یک جنوب استان نیز در میاندوآب واقع است که در آن سال گذشته 167 پرونده تشکیل شده است.

گل حسینی با اشاره به 154 مورد بازدید قضات از زندان در میاندوآب، گفت: در سال گذشته سه هزار و 793 مورد مرخصی صادر شده و 663 مورد نیز مشمول عفو شده و 202 مورد مرخصی منجر به آزادی  شده است.

رئیس دادگستری میاندوآب به ورود 6 هزار و 533 فقره پرونده نیز به پزشکی قانونی در میاندوآب اشاره و تصریح کرد: بیشترین میزان پرونده در پزشکی قانونی مربوط به نزاع و بعد از آن تصادف است.

وی با اشاره به آمار عملکرد اداره ثبت اسناد و املاک میاندوآب، اظهار کرد: در سال گذشته هفت هزار و 535 سند مالکیت صادر و دو هزار و 279 مورد ازدواج و 693 مورد طلاق در این اداره ثبت شده است.

رئیس دادگستری میاندوآب هم چنین به فعالیت شوراهای حل اختلاف در این شهرستان اشاره کرد و افزود: 16 شعبه شهری برای رسیدگی و یک تیم صلح و سازش از اعضای شورای حل اختلاف تشکیل و برای ترویج فرهنگ صلح و سازش فعالیت دارند که  در این زمینه در سال گذشته منجر به چهار مورد گذشت از قصاص شده است.

وی با اشاره به اتمام چهار هزار و 200 پرونده با صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف شهرستان در سال گذشته، تصریح کرد: سال گذشته 21 هزار و 329 مورد پرونده وارد شوراهای حل اختلاف در میاندوآب و یک هزار و 391 مورد پرونده نیز وارد شورای حل اختلاف در بخش مرحمت آباد شده است.

گل حسینی از افزایش میزان صدور ابلاغیات الکترونیکی از 56 به 89 درصد در میاندوآب در پایان سال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته تعداد 208 هزار و 788 ابلاغیه صادر شده که 165 هزار و 455 مورد از آنها ابلاغیه الکترونیکی بوده است.

رئیس دادگستری میاندوآب با بیان اینکه متوسط زمان رسیدگی به پرونده های قضایی در میاندوآب در سال گذشته به 45 روز کاهش یافته است، اظهار کرد: متوسط زمان رسیدگی به پرونده ها در سطح استان 90 روز و در سطح کشور 117 روز است.

وی با اشاره با دایر شدن سه دفتر خدمات قضایی تعداد دفاتر خدمات به چهار مورد افزایش می یابد، تصریح کرد: دادگستری میاندوآب در سال گذشته، پنج ماه به صورت متوالی رتبه نخست  امتیاز عملکردی در استان را داشته و در بقیه ماهها در رتبه دوم قرار گرفته است.

گل حسینی گفت: توسط اداره تعزیزات حکومتی میاندوآب در سال گذشته درحدود 52 میلیارد ریال حکم محکومیت مالی صادر شده است.

رئیس دادگستری میاندوآب با اشاره به تبدیل این شهرستان به مرکز آموزش جنوب استان، تصریح کرد: تمامی کلاسهای آموزشی دادگستری و ادارات تابعه و ذی ربط جنوب استان در شهرسان میاندوآب برگزار می شود.

وی هم چنین در پاسخ به سوالی در مورد کشف حجاب و اختلاط در سواحل رودخانه ها که به میاندوآب نیز رسیده است، اظهار کرد: مردم متدین و انقلابی در دفاع از ارزش های انقلاب و اسلام و برای حفظ ارزش های انقلاب اسلامی که برای آنها خونها ریخته شدا است، وارد میدان شده و امر به معروف و نهی از منکر کنند.

گل حسینی گفت: افرادی هستند که به صورت هدایت شده وارد می شوند و در این زمینه نیروی انتظامی باید وارد شده و با کشف حجاب و بدحجابی که فعل حرام است، برخورد شود.

رئیس دادگستری میاندوآب با اشاره به اینکه با کسانی که به قانون کج دهنی می کنند و در مقابل قانون می ایستند، برخورد می شود، افزود: انتشار تصاویر بدحجابی در واقع تشریح فحشا بوده و حرام است و در قانون مجازات دارد و هرکس تصاویر مستهجن و مبتذل را ترویج دهد، طبق قانون برخورد می شود و  ضابطین قضایی باید با کانال ها و گروههایی که این تصاویر را منتشر می کنند، طبق قانون عمل کند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.