چهارمین قطب داده کشور در میاندوآب ایجاد می شود
۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
شناسه : 304207
1
معاون استاندار و فرماندار ویژه میاندوآب: معاون استاندار و فرماندار ویژه میاندوآب گفت: چهارمین قطب داده کشور با اعتبار اولیه سه هزار میلیارد تومان توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این شهرستان ایجاد خواهد شد که تحول بسیار خوبی در جذب فارغ‌التحصیلان رشته های فناوری اطلاعات ایجاد خواهد کرد.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، علی پیام در اولین نشست مشورتی با دانشگاهیان میاندوآب، توسعه پایدار و محرومیت زدایی را از مهمترین اولویت‌های کاری خود در این شهرستان عنوان کرد و گفت: مشورت لازمه پیشرفت در جامعه است و حضور قشر فرهیخته در تصمیم گیری ها کارگشا خواهد بود .

معاون استاندار و فرماندار ویژه میاندوآب افزود: نشست های مشورتی با هدف توسعه دانشگاه، تقویت ارتباط اساتید با دانشجویان، ارائه طرح های توسعه پایدار شهرستان بصورت مستمر برگزار خواهد شد و امیدواریم نتایج خوبی در راستای تقویت کشور و منطقه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت دانشگاه های آزاد، پیام نور، علمی کاربردی و شهید باکری نقطه قوت شهرستان در تربیت نیروی انسانی است، اظهار کرد: با آغاز فعالیت دانشکده علوم پزشکی و دانشگاه فرهنگیان، تحولی عظیم در حوزه علم و سلامت شهرستان رخ خواهد داد که منجر به حضور جامعه پزشکی متخصص، تقویت حوزه آموزش و رونق اقتصادی خواهد شد و میاندوآب به عنوان الگوی پیشرفت در سطح استان مطرح خواهد شد.

پیام تشکیل کارگروه‌های تخصصی در زمینه های مختلف را از اقدامات ارزشمند مجموعه فرمانداری در جهت پیشرفت شهرستان عنوان کرد و افزود: کارگروه‌های تخصصی موظف هستند با صرف کمترین هزینه و با استفاده از نظرات کارشناسی و کاربردی بیشترین بازدهی را ارائه دهند.

فرماندار میاندوآب در ادامه سخنان خود با اشاره به محدودیت های استخدام نیرو، گفت: انتظار داریم رشته های دانشگاهی به تناسب و فراخور نیاز منطقه افزایش یابد تا فارغ‌التحصیلان دانشگاه بعد از اخذ مدرک تحصیلی دغدغه بیکاری نداشته باشند و باید توجه داشت لازمه این تحول نیز ارتباط تنگاتنگ فعالان حوزه صنعت و اقتصاد با دانشگاه است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه میاندوآب در ادامه با اشاره به ایجاد چهارمین قطب پایگاه داده کشور در میاندوآب، گفت: چهارمین قطب داده کشور با اعتبار اولیه سه هزار میلیارد تومان توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این شهرستان ایجاد خواهد شد که تحول بسیار خوبی در جذب فارغ‌التحصیلان رشته های فناوری اطلاعات ایجاد خواهد کرد.

پیام هم چنین با اشاره به اتفاقات و اغتشاشات اخیر کشور ، گفت: در طول عمر انقلاب همواره تحریمها، تهدیدها و حملات زیادی در حوزه های مختلف و بویژه جنگ نرم از سوی دشمنان بر پیکره انقلاب وارد شده و با اتحاد ملت ولایی و انقلابی ایران اسلامی ناکام مانده است.

اجرای طرح آمایش سرزمینی، ایجاد اشتغال پایدار و تربیت نیروی انسانی کارآمد با همکاری دانشگاه ها و فعالان اقتصادی، استفاده از پتانسیل های طبیعی برای توسعه کشاورزی و گردشگری و تقویت مدیریت و ارائه خدمات شهری و برگزاری مستمر جلسات هم اندیشی مدیران دستگاه‌های اجرایی با دانشگاهیان، فعالان اقتصادی، اجتماعی و نخبگان نیز از مهمترین موارد مطرح شده از سوی اساتید دانشگاه ها در این نشست بود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.