داشتن روحیه جهادی و انقلابی و مبارزه با فساد از ویژگی های دولت کارآمد است/ ای کاش وزرا را نیز مردم انتخاب می کردند/ بروکراسی اداری کاهش یابد/ ای کاش امروز دولتمردان در نماز جمعه بوده و حتی سخنرانی می کردند
۰۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
شناسه : 276023
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه با اشاره به مراحل مختلف تحقق اهداف نهضت اسلامی، اظهار کرد: ایجاد انقلاب اسلامی، تاسیس نظام اسلامی، ایجاد دولت اسلامی، ایجاد کشور اسلامی و ایجاد تمدن اسلامی پنج مرحله تحقق اهداف نهضت اسلامی هستند.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به خصوصیت دولت اسلامی، افزود: از ضروری ترین کارهای دولت اسلامی، این است که کارآمد بوده و بتواند به روش های مختلف سازوکارهایی را ایجاد کند تا مردم در آسایش و آرامش باشند.

وی با بیان اینکه دولت انقلابی و عزتمند، نخستین ویژگی دولت اسلامی است، گفت: دولت با رای مردم بر سر کار می آید و تمام امکانات نیز در اختیار وی بوده و با توجه به اینکه اختیارات بیشتری دارد، بیشتر از دیگران می تواند شعارهای انقلابی را عملی کند و در حقیقت دولت باید پیش قراول در شعارهای انقلابی و “مرگ بر آمریکا” گفتن ها باشد.

حسن زاده تصریح کرد: کوتاه نیامدن از مواضع انقلابی در مقابل دشمنان، حفظ منافغ ملی در جوامع بین المللی و نهراسیدن از دشمنان از ویژگی های دولت اسلامی است.

امام جمعه میاندوآب، روحیه جهادی و انقلابی را از دیگر ویژگی های دولت اسلامی برشمرد و اظهار کرد: خدمت خالصانه، تخصص، استقامت، سرعت عمل، اعتماد به نفس و خودباوری، جوانگرایی، قانونمندی و پرهیز از فساد از جمله ویژگی های دولت جهادی است.

وی با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با دولتمردان، پرکاری و پرنشاطی را دیگر ویژگی دولت کارآمد و دولت اسلامی برشمرد و افزود: دولت کار آمد آن است که جانانه تلاش و کار کند و در آن صورت است که مردم تقدیر و تشکر می کنند، همانگونه که در بازی فوتبال، بیرانوند و بازیکنان تیم ملی فوتبال جانانه تلاش کردند و علی رغم شکست، تحسین و تقدیر و تشکر مردم را در پی داشت.

حسن زاده با بیان اینکه باید هر روز با مردم ملاقات کرده و در خدمت آنها باشیم، تصریح کرد: ای کاش در تمام امورات مردم تصمیم بگیرند که چه کسی مسئول باشد یا نباشد، مثلا مردم وزا را انتخاب می کردند.

وی با اشاره به اینکه دولت فساد ستیز از دیگر ویژگی های دولت کارآمد است، اظهار کرد: مبارزه با فساد امنیت جامعه را بیشتر می کنند و اگر احکام اسلامی در جامعه پیاده شود در آن صورت حکومت ماندگار می شود.

امام جمعه میاندوآب افزود: دولت باید پیشقدم در امر مبارزه با فساد شده و با فساد و مفسدان در زمینه های مختلف برخورد قاطع داشته باشد.

وی هم چنین دولت چابک را از دیگر ویژگی های دولت کارآمد عنوان کرد و گفت: دولت باید برای کم کردن بروکراسی اداری تلاش کند تا هم دولت چابک شده و هم رضایت مردم را جلب کنند.

خطیب نماز جمعه میاندوآب تصریح کرد: بارها شده که افرادی مراجعه کرده و گفته اند که می خواهند در این شهر کار کنند ولی متاسفانه بروکراسی اداری مانع کار آنها شده است.

حسن زاده به آغاز هفته دولت اشاره و اظهار کرد: امروز توقع داشتیم که دولتمردان در نماز جمعه باشند و حتی سخنرانی و اهداف و برنامه های دولت را تبیین می کردند.

وی با بیان اینکه این انقلاب به خون شهدا آبیاری شده است، افزود: چند هزار نفر کارمند تنها در این میاندوآب داریم که حقوق بگیر این نظام و انقلاب هستند و اگر در نماز جمعه شرکت می کردند وضعیت ما اینگونه نبود، و باید گفت که متاسفانه برخی اهل نماز جمعه نیستند چرا که نماز جمعه برای من نیست بلکه یک نماز عبادی و سیاسی است.

خطیب نماز جمعه میاندوآب با تاکید بر اینکه باید مراقب باشیم، تصریح کرد: باید مراقب بود که این انقلاب به دست نااهلان نیفتد چرا که در آن صورت به کسی رحم نمی کنند و به شئونات انقلاب پایبند نخواهند بود.

امام جمعه میاندوآب هم چنین با اشاره به اهمیت اخلاق، گفت: عده ای اخلاق را شاید گوشه گیری و نماز خواندن و دعا کردن و… بدانند و در مقابل دشمن ساکت نشستن بدانند ولی اخلاق یعنی در مقابل دشمن مقاومت کردن و ایستادگی کردن.

وی هم چنین با بیان اینکه دین مجموعه ای از بایدها و نبایدهاست، افزود: در حکمت 150 نهج البلاغه، امیرالمومنیین(ع) به نبایدها اشاره می کند.

حسن زاده افزود: تربیت خانوادگی( نداشتن روحیه پرتوقعی)، تدبیر، به پایین دست نگاه کردن نه بالا دست، میانه روی در زندگی داشتن از جمله این بایدهاست.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.