پیش بینی تولید۱۷ تن گل محمدی در میاندوآب
۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
شناسه : 288552
8

علی دیانتی گفت: پیش بینی می شود امسال ۱۷ تن گل محمدی از هفت هکتار از اراضی زیر کشت این محصول در شهرستان میاندوآب برداشت شود.

پ
پ

علی دیانتی، معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر، با اشاره به تغییر الگوی کشت با رویکرد کاشت محصولات کم آب بر از جمله گیاهان دارویی، اظهار کرد: یکی از اهداف و راهکارهای مقابله با پدیده خشکسالی، کشت محصولات کم آب بر است.

وی با اشاره به وجود صنایع تبدیلی در زمینه فرآوری گیاهان دارویی، افزود: میاندوآب ظرفیت افزایش کشت محصولات مختلف بویژه گل محمدی را دارد که از دیرباز در منطقه کشت می گردد و با اقلیم منطقه سازگار است و بنابراین زمینه فعالیت و اشتغالزایی در تولید این محصول فراهم است.

دیانتی تصریح کرد: در این راستا تاکنون نزدیک به هفت هکتار از اراضی میاندوآب به کشت گل محمدی اختصاص یافته است و پیش بینی می شود امسال حدود ۱۷ تن محصول گل محمدی از مزارع این شهرستان برداشت شود.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اظهار کرد: در کنار این موضوع، در سطح ۱۲ هکتار نیز متقاضی جدید برای کشت این محصول در سال زراعی آتی اعلام آمادگی کرده اند.

وی با بیان اینکه گل محمدی از لحاظ اقتصادی از اهمیت بسیاری برخوردار است، افزود: کشت گل محمدی در زمینه اشتغالزایی نیز می تواند اهمیت بسیاری داشته باشد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.