پیش بینی برداشت ۸۴ هزار تن غلات از اراضی کشاورزی میاندوآب
۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۸:۰۷
شناسه : 300977
4
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب خبر داد؛

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: پیش بینی می شود امسال در مجموع بالغ بر ۸۴ هزار تن گندم و جو از اراضی زیر کشت غلات در این شهرستان برداشت شود.

پ
پ

علی دیانتی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر، گفت: امسال ۱۵ هزار و ۴۴۵ هکتار از اراضی زراعی شهرستان میاندوآب به کشت محصول گندم و دو هزار و ۱۵۲ هکتار به جو اختصاص یافته است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: امسال پیش بینی می شود در مجموع بالغ بر ۸۴ هزار تن گندم و جو از اراضی زیر کشت غلات در این شهرستان برداشت شود.

وی گفت: همچنین امسال ۱۶۰ هکتار از اراضی زراعی میاندوآب به کشت محصول کلزا اختصاص یافته و پیش بینی می شود بالغ بر ۵۰۰ تن کلزا از اراضی زیر کشت این محصول برداشت شود.

دیانتی با بیان اینکه مراکز خرید گندم شهرستان آماده دریافت محصول مازاد بر مصرف گندمکاران منطقه هستند، تصریح کرد: خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم با محاسبه پاداش و کرایه حمل به نرخ ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان و کلزا به قیمت ۲۳ هزار تومان از کشاورزان خریداری خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: به منظور جلوگیری از تاخیر در پرداخت مطالبات گندم کاران، مراکز خرید گندم باید روزانه  لیست کشاورزانی که محصول خود را تحویل این مراکز می دهند؛ جهت پرداخت بهای محصول، در اختیار بانک کشاورزی قرار دهند.

وی اظهار کرد: خرید غلات مانند سال گذشته از طریق «سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی» انجام خواهد گرفت و جهت تسریع در روند خرید، کارشناسان پهنه مراکز جهاد کشاورزی باید نسبت به تکمیل و بروزرسانی اطلاعات گندم کاران در سامانه مذکور اقدام نمایند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.