پیش بینی برداشت ۵۰۰ تن محصول کلزا از مزارع میاندوآب
۰۵ تیر ۱۴۰۱ - ۸:۰۱
شناسه : 301144
3
معاون رئیس سازمان و مدیرجهاد کشاورزی میاندوآب خبر داد: معاون رئیس سازمان و مدیرجهاد کشاورزی میاندوآب از پیش بینی برداشت 500 تن دانه روغنی یا کلزا از مزارع کشاورزی این شهرستان خبر داد.
پ
پ

علی دیانتی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر اظهار کرد: در راستای صرفه جویی در مصرف آب، کشت کلزا در میاندوآب از چند سال گذشته در دستور کار قرار گرفته  و اقدامات لازم در این زمینه انجام شده است.

معاون رئیس سازمان و مدیرجهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به آغاز برداشت کلزا از مزارع میاندوآب، افزود: امسال ۱۶۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان میاندوآب به کشت محصول کلزا اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه کلزا به قیمت تضمینی هر کیلوگرم ۲۳ هزار تومان از کشاورزان خریداری می شود، گفت: پیش بینی می کنیم با توجه به سطح زیر کشت امسال ۵۰۰ تن دانه روغنی یا کلزا از مزارع کشاورزی میاندوآب برداشت کنیم.

دیانتی با بیان اینکه نیاز آبی کم از مزایای کلزا است، تصریح کرد: کلزا از جمله گیاهانی است که عملکرد مطلوب آن کاملا وابسته به تاریخ کشت بوده و ارقام کشت شده کلزا در این شهرستان بیشتر ارقام فرانسوی و آلمانی شامل نپتون و هیدرومیل تولید داخل، مرکوری، آرشتیکت، بروتوس، امپریو، دیفیوژن و روهان است.

معاون رئیس سازمان و مدیرجهاد کشاورزی میاندوآب اظهار کرد: کشت کلزا در پایداری تولید گندم در سال های آینده نیز نقش داشته و  مصرف آب کمتر کشاورزی، اصلاح الگوی زراعی، اصلاح خاک های زراعی و کاهش وابستگی به واردات روغن از جمله مزایای آن است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.