پیش بینی اجرای آبیاری نواری در 1500 هکتار از اراضی کشاورزی میاندوآب
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸
شناسه : 281296
5

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: پیش بینی می کنیم امسال یک هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی در شهرستان میاندوآب با روش آبیاری نواری یا تیپی کشت شوند.

پ
پ

علی دیانتی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به برنامه ریزی برای تغییر روش آبیاری در راستای مدیریت بهینه مصرف آب در بخش کشاورزی، اظهار کرد: تغییر روش های آبیاری و استفاده از سیستم های نوین یکی از برنامه های مهم این سازمان است که از چند سال گذشته در میاندوآب شروع شده است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: در این راستا از سه سال گذشته آبیاری نواری یا تیپی به صورت الگویی در اراضی کشاورزی آغاز شده است.

وی گفت: امسال نیز تاکنون یک هزار هکتار از اراضی محصولات بهاره و محصولاتی مانند پیاز، گوجه فرنگی، چغندر و سیفی جات و سبزیجات زیر کشت به صورت آبیاری نواری یا تیپی رفته اند.

دیانتی با بیان اینکه پیش بینی می کنیم امسال یک هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی در شهرستان میاندوآب با روش آبیاری نواری یا تیپی کشت شوند، تصریح کرد: با اجرای این روش تا ۵۰ درصد در مصرف آب در هکتار صرفه جویی شده و نیز شاهد افزایش تولید محصول هستیم.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: در این روش، محصولاتی که نیاز آبی بالایی داشته و به صورت ردیفی کشت می شوند، میزان مصرف آب کاهش می یابد.

وی هم چنین کاهش هزینه ها، عدم رشد علف های هرز، عم انتقال آفات، افزایش تولید، اجرای آسان و سهولت استفاده را از جمله مزایای سیستم آبیاری تیپی یا نواری عنوان کرد و از کشاورزان خواست تا برای مشاوره فنی کارشناسان جهاد کشاورزی در استفاده از سیستم های نوین آبیاری به ویژه در آبیاری ردیفی به این سازمان مراجعه کنند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.