پیش بینی اجرای آبیاری نواری در یک هزار هکتار از اراضی کشاورزی میاندوآب
۱۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۹:۰۱
شناسه : 273451
12

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: پیش بینی می کنیم امسال یک هزار هکتار از اراضی کشاورزی در شهرستان میاندوآب با روش آبیاری نواری یا تیپی کشت شوند.

پ
پ

علی دیانتی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به برنامه ریزی برای تغییر روش آبیاری در راستای برنامه های ستاد احیای دریاچه ارومیه، اظهار کرد: تغییر روش های آبیاری و استفاده از سیستم های نوین در راستای برنامه های ستاد احیای دریاچه ارومیه و سازمان جهاد کشاورزی استان یکی از برنامه های مهم این سازمان است که از سال های گذشته در میاندوآب شروع شده است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: در این راستا نیز کلاس های ترویجی و آموزشی برای تغییر روش آبیاری از حالت ثقلی به سیستم های نوین در شهرستان میاندوآب در مناطق مختلف اجرا شده است.

وی گفت: در این زمینه سال گذشته برای مدیریت بهتر آب حدود 400هکتار از اراضی کشاورزی منطقه از روش آبیاری سنتی به روش نواری یا تیپی تغییر یافتند.

دیانتی با بیان اینکه پیش بینی می کنیم امسال یک هزار هکتار از اراضی کشاورزی در شهرستان میاندوآب با روش آبیاری نواری یا تیپی کشت شوند، تصریح کرد: با اجرای این روش تا ۵۰ درصد در مصرف آب در هکتار صرفه جویی می شود.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: در این روش، محصولاتی که نیاز آبی بالایی داشته و به صورت ردیفی کشت می شوند، میزان مصرف آب نزدیک به هفت میلیون مترمکعب آب مصرفی کاهش می یابد.

وی هم چنین کاهش هزینه ها، عدم رشد علف های هرز، عم انتقال آفات، افزایش تولید، اجرای آسان و سهولت استفاده را از جمله مزایای سیستم آبیاری تیپی یا نواری عنوان کرد و از کشاورزان خواست تا برای مشاوره فنی کارشناسان جهاد کشاورزی در استفاده از سیستم های نوین آبیاری به ویژه در آبیاری ردیفی به این سازمان مراجعه کنند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.