پیشگیری از حوادث چهارشنبه‌سوری با آگاه‌سازی فرزندان
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
شناسه : 317205
3
رئیس اورژانس پیش‌ بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی مطرح کرد: رئیس اورژانس پیش‌ بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: والدین کودکان خود را از خطرات مواد منفجره و محترقه که تهدید جدی برای سلامتی آنان است، آگاه کنند.
پ
پ

به گزارش خبرنگاره گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، فرزین رضازاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک»، با اشاره به حوادث چهارشنبه‌سوری در استان و تلفات و مصدومان ناشی از این حوادث، اظهار داشت: در سال‌های اخیر مراسم سنتی چهارشنبه‌سوری تبدیل به بازی‌های خطرناک با مواد منفجره و محترقه و تهدیدی جدی برای سلامتی افراد به ویژه کودکان و نوجوانان شده است.

وی با اشاره به اینکه، امسال چهارشنبه‌سوری نیامده پنج قربانی در استان گرفته است، تصریح کرد: کودکان اغلب ترقه و مواد آتش‌زا را در نقاط غیرقابل دید مثل انباری، زیرزمین یا در داخل کمد و کیف خود مخفی می‌کنند، بنابراین در این روزها حتی‌الامکان درب این محل‌ها را قفل کرده و وسایل شخصی فرزندانتان را مورد بازرسی قرار دهید.

رئیس اورژانس پیش‌ بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در این روزها برای حفظ سلامت فرزندان خود باید نظارت بیشتری بر آنها اعمال شود، خاطرنشان کرد: در صورت نگهداری موادمحترقه حتی کم‌خطر و استاندارد حتماً باید آن را در جای خشک و خنک نگهداری کرد.

وی تاکید کرد: قطعی انگشت، کوری چشم، آسیب کلی صورت، قطع دست از جمله پیامدهای حوادث چهارشنبه آخر سال در سال‌های قبل بوده است بنابراین جوانان و نوجوانان نباید با اشتباهات خود، اندوه و ماتم را جایگزین شادی آغاز سال نو کنند.

رضازاده عنوان کرد: مواد محترقه نباید به سمت افراد دیگر پرتاب شود و اینکه این مواد در ظروف شیشه‌ای یا فلزی قرار نگیرند، زیرا در صورت انفجار ذرات شیشه یا فلز به اطراف پرتاب شده و سبب صدمات و خطرات جانی خواهد شد.

وی اضافه کرد: باید از آتش زدن لاستیک، کارتن خالی و امثال آن در واحدهای مسکونی، معابر، کوچه و خیابان خودداری کرد و از پرتاب کردن ظروف تحت فشار از جمله کپسول، اسپری، حشره‌کش‌ها و غیره در آتش خودداری کرد؛ همچنین نباید بقایای مواد آتش‌زا را به سرعت جمع کنید و حداقل ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر شود و سپس آنها را در یک سطل آب بریزید و در ادامه این بقایا را دور بیندازید.

رضازاده با اشاره به اینکه شماره تلفن ۱۵۵ اورژانس، ۱۲۵ آتش نشانی و ۱۱۰ پلیس را به خاطر داشته باشیم تا در هنگام حوادث اطلاع‌رسانی و اقدام به موقع انجام شود، ادامه داد: نکته مهم در برخورد با حوادث آتش‌سوزی و انفجار، حفظ خونسردی اطرافیان است؛ در عین حال در مورد مصدومی که در صحنه هست از مواد غیربهداشتی بر روی سوختگی استفاده نکنیم.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.