پیشرفت‌های علمی پس از انقلاب چشمگیر است
۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰:۰۱
شناسه : 316044
7
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب گفت: علم، فناوری و پژوهش یکی از زمینه‌هایی بوده که شاهد ارتقا چشمگیر شاخص‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی هستیم.
پ
پ

پیام خدایی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، با بیان اینکه ایران اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، پیشرفت چشمگیری در تمام زمینه‌ها داشته است، اظهار کرد: علم، فناوری و پژوهش یکی از زمینه‌هایی بوده که شاهد ارتقا چشمگیر شاخص‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب با مقایسه تعداد مراکز علمی قبل و بعد از انقلاب اسلامی، افزود: بر اساس آمار قبل از انقلاب اسلامی حدود ۲۰ دانشگاه در کشور فعال با اساتید خارجی فعال بود؛ ولی امروز بیش از دو هزار دانشگاه و مرکز علمی در کشور فعال بود که دانشگاه آزاد اسلامی از آن جمله است که به‌عنوان یک دانشگاه مهم و تأثیرگذار و موتور محرکه فرهنگی و علمی در کشور به فعالیت می‌پردازد.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی، به دلیل نبود دانشگاه‌های درجه یک در کشور، مهاجرت به خارج از کشور برای ادامه تحصیل را شاهد بودیم، گفت: امروز در ایران اسلامی نه‌تنها خود دانشجویان ایرانی تا عالی‌ترین رتبه‌های علمی به تحصیل می‌پردازند؛ بلکه از کشورهای دیگر نیز دانشجو می‌پذیریم.

خدایی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب اسلامی، تعداد هیئت‌علمی کمتر از چهارهزار نفر بود؛ ولی امروز این آمار به ۱۰۰ هزار نفر رسیده است، تصریح کرد: قبل از انقلاب اسلامی، تقریباً هیچ دانشمند برتر جهانی نداشتیم؛ ولی امروز طبق آمارهای پایگاه‌های معتبر علمی بین‌المللی، ایران اسلامی صدها نفر دانشمند برتر در میان یک یا دو درصد دانشمندان برتر دنیا دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب به رشد چندین برابر مقالات علمی در کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این مقالات در موضوعات و رشته‌های مختلف علمی بوده که این رشد در ۱۰ سال اخیر نیز خیره‌کننده بوده و رتبه ایران در برخی از علوم تک‌رقمی شده است.

وی با اشاره به اینکه ما قبل از انقلاب هیچ سهمی از المپیادهای بین‌المللی نداشتیم؛ ولی امروز دانش‌آموزان و دانشجویان ما در المپیادهای مختلف خوش درخشیده و حائز رتبه می‌شوند، اظهار کرد: ما امروز در صادرات فناوری و تکنولوژی نیز در دنیا نقش ایفا می‌کنیم و در تولیداتی مانند تولید پهپاد و جت‌های جنگی که بر پایه علم و فناوری هستند، یکی از پنج قدرت برتر دنیا هستیم.

خدایی با بیان اینکه ما قبل از انقلاب اسلامی از لحاظ نظامی نیز وابسته بودیم، افزود: امروز به برکت ارتقا رتبه علمی ایران در بخش نظامی و دفاعی نیز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که قدرت بازدارندگی را افزایش داشته و چشم طمع دشمنان را کور کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب گفت: در زمینه نشر کتب و آثار علمی نیز شاهد پیشرفت و توسعه بعد از انقلاب اسلامی هستیم و تعداد عناوین کتب انتشاریافته به بیش از ۱۰۰ برابر افزایش‌یافته است.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.