پیش‌بینی تولید بیش از ۲۵۱ هزار تن چغندرقند از مزارع میاندوآب
۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۲۰
شناسه : 311154
0
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب: معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۵۱ هزار تن چغندرقند از اراضی زیر کشت این محصول در این شهرستان برداشت شود. 
پ
پ

رضا مقدم در گفتگو با خبرنگار زرین خبر، اظهار کرد: امسال چهارهزار و ۱۸۴ هکتار از اراضی زراعی شهرستان میاندوآب به کشت محصول چغندرقند اختصاص‌یافته است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۲۵۱ هزار تن چغندرقند از اراضی زیر کشت این محصول در میاندوآب برداشت شود.

وی با بیان اینکه استفاده از ماشین‌آلات مدرن در برداشت و تغییر آرایش کشت از کشت معمولی به ۴۰ در ۶۰ موردتوجه و پیگیری است، گفت: امسال در سطح ۵۶۷ هکتار از اراضی زیر کشت این محصول در میاندوآب اجرایی شده است.

مقدم با اشاره به اینکه قیمت خرید تضمینی محصول چغندرقند امسال به‌ازای هر کیلوگرم با عیار ۱۶ درصد ۲۸ هزار ریال اعلام شده است، تصریح کرد: سال گذشته متوسط عیار چغندرقند تولیدی در شهرستان میاندوآب ۱۶.۳۲ درصد بود.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اظهار کرد: زمان برداشت چغندرقند از مزارع شهرستان بر اساس اعلام کارشناسان مرکز تحقیقات کشاورزی، یک مهرماه تعیین شده است و کارخانه قند شهرستان میاندوآب نیز از این تاریخ، آماده تحویل محصول تولیدی چغندرکاران منطقه است.

وی افزود: همچنین زارعینی که به‌منظور آزادسازی زمین، تمایل به برداشت زودتر از موعد مقرر محصول خود دارند، می‌توانند از ۲۵ الی ۳۰ شهریورماه نسبت به برداشت و تحویل آزاد چغندرقند اقدام کنند.

مقدم اظهار کرد: در راستای حمایت از تولیدکنندگان مهندسین ناظر کشاورزی جهت نظارت بر تعیین اُفت و عیارسنجی چغندرقند از تاریخ شروع دوره بهره‌برداری این محصول در کارخانه قند میاندوآب حضور می‌یابند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.