پیامبر گرامی اسلامی؛ رحمتی برای جهانیان هستند/انقلاب اسلامی در امتداد بعثت نبوی است
۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
شناسه : 299086
7
امام جمعه میاندوآب: امام جمعه میاندوآب گفت:انقلاب اسلامی ایران برگرفته از تعالیم دینی و در امتداد حکومت نبوی و علوی است.
پ
پ

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با تبریک فرارسیدن سالروز مبعث پیامبرگرامی اسلام(ص)، گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص)، بزرگترین نعمت و رحمت الهی برای جهانیان، رحمه للعالمین بوده و برای اتمام مکارم اخلاق مبعوث شدند.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران نیز برگرفته از تعالیم دینی است، اافزود: مبنای حکومت اسلامی که امام خمینی(ره) و خبرگان در قانون اساسی تدوین کرده اند، برمبنای حکومت الهی و نبوی بوده است.

وی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) بر مبنای پیام نبی مکرم اسلام(ص)، مبناها را پی ریزی کردند که از جمله این مبانی کمک به مستضعفان بود که با تاسیس کمیته امداد شکل گرفت و یا رسیدگی به معلولین با تاسیس بهزیستی و با تاسیس بنیاد مستضعفان کمک به بی خانمان ها و… پایه ریزی شد.

حسن زاده با بیان اینکه تمام مبانی که در اسلام برای حکومت اسلامی وجود دارد در ابتدای انقلاب اسلامی با فرمان امام خمینی(ره) به شکل های مختلف پایه ریزی شد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ما در امتداد حکومت نبوی و علوی است اگر چه هنوز تا آن نقطه مطلوب فاصله داریم و کتمان نمی کنیم ولی با شکل گیری دولت اسلامی می توان این نواقص را برطرف کرد.

وی با اشاره به اینکه دین مبین اسلام برای تمام ابعاد زندگی بشریت برنامه دارد، اظهار کرد: فقط مسائل مادی و معنوی نیستند بلکه برای تمام ابعاد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و.. برنامه دارد که دولت با حرکت به شکل جهادی و توجه به ابعادی که مورد غفلت واقع شده است، می توان تحقق و شکل گیری کامل حکومت نبوی  را شاهد بود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.