پنج واحد تولیدی در میاندوآب مشمول طرح درج قیمت بر روی کالا هستند
۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۸:۲۴
شناسه : 299355
10
سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب: سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب گفت: در شهرستان میاندوآب نیز تاکنون پنج واحد تولیدی مشمول اجرای درج قیمت تولید بر روی کالاهای خود هستند که به مدیران این واحدها اعلام شده در این راستا اقدامات لازم را انجام دهند
پ
پ

اکبر اسدی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به دستور وزارت صنعت، معدن و تجارت برای درج قیمت تولید کننده، اظهار کرد: مدیران واحدهای تولیدی موظف هستند زیرساخت‌های لازم برای اجرای بهینه این طرح را تا زمان اعلام شده فراهم نمایند.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب افزود: این طرح در راستای ایجاد شفافیت در نظام تأمین وتوزیع ، ایجاد رقابت سالم در بازار، تعدیل و واقعی نمودن قیمت ها و اصلاح نظام توزیع کالا با رویکرد ایجاد آرامش و اطمینان خاطر اقتصادی برای مصرف کنندگان و جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی در حال اجرا است و تا کنون چهار مرحله از آن اجرا شده و در حال نهایی شدن برای سایر کالای مشمول طرح است .

وی با بیان اینکه دلالان بازار با ایجاد چرخه های زائد پخش باعث گرانی کالا شده و هزینه های اضافی را به خانوارها تحمیل می کنند، گفت: با اجرای این طرح حداکثر مبلغی که توسط مجموع حلقه های توزیعی از تأمین کننده تا مصرف کننده می تواند بر روی قیمت تولیدی درج شده روی محصول اضافه شود شامل مجموع ضرایب سود پخش سراسری به میزان ۱۰ درصد و سود خرده فروشی مغازه برای کالاهای اعلام شده از ۷ الی ۱۰ درصد منطبق با ضرایب خرده فروشی مصوب خواهد بود .

اسدی تصریح کرد: خرده فروشان نیز باید نسبت به نصب برچسب قیمت مصرف‌کننده با لحاظ سود و هزینه های مصوب اقدام نموده و همچنین درصد سود اعمالی را به صورت شفاف بر روی کالاها درج کنند.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب افزود: با اجرای این طرح، تخفیفات دروغین و قیمتهای غیر واقعی که برخی تولیدکنندگان با درج قیمت اضافی روی محصول که در راستای بازاریابی و جذب مشتری به فروشگاه های بزرگ از جیب مصرف کننده می دادند حذف خواهد شد و مردم با آگاهی کامل از قیمت محصول از سهم تولیدی تا شرکت پخش و نهایتاَ خرده فروش اقدام به خرید شفاف خواهند نمود  .

وی اظهار کرد: در شهرستان میاندوآب نیز تاکنون پنج واحد تولیدی مشمول اجرای درج قیمت تولید بر روی کالاهای خود هستند که به مدیران این واحدها اعلام شده در این راستا اقدامات لازم را انجام دهند .

اسدی اظهار کرد: میاندوآب دارای ۱۹۴ واحد صنعتی با اشتغالزایی بیش از پنج هزار و ۷۳ نفری یکی از شهرستان های شاخص استان در تولید و اشتغال است .

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.