پنجشنبه آخر سال انگار دلمان خیلی بیشتر می گیرد
۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۸:۲۷
شناسه : 306381
4
یادی از رفتگان در پنج شنبه آخر سال/ امروز تقویم به آخرین پنج شنبه سال 1401 رسیده و مردم به رسم همه ساله، یادی از رفتگان خود کرده و زیارت اهل قبور و دیدار با خانواده های عزادار را به پا می دارند.
پ
پ

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری-تحلیلی زرین خبر، تقویم ورق خورد و سال ۱۴۰۱ هم با همه خاطرات تلخ و شیرینش به روزهای پایانی نزدیک تر می شود و امروز نیز به پنج شنبه آخر سال رسید، پنج شنبه ای که  با یاد اهل قبور و رفتگان عجین گشته است، آنهایی که بخشی از خاطرات بوده اند.

در طول سال پنج شنبه ها که فرا می رسند، همه یادی از اموات و رفتگان خود کرده و بر سر مزارشان حاضر شده و فاتحه ای برایش می خوانند و در آخرین پنج شنبه هر سال نیز اینگونه است و همه با سبزه و گل می آیند تا فرا رسیدن بهار را به رفتگان خود خبر بدهند و با خواندن فاتحه ای بگویند که همیشه در خاطراتشان جای دارند.

امروز نیز تقویم به آخرین پنج شنبه سال ۱۴۰۱ رسیده و مردم به رسم همه ساله، یادی از رفتگان خود کرده و زیارت اهل قبور و دیدار با خانواده های عزادار را به پا می دارند و در میاندوآب نیز با حضور در گلشن زهرا(س) و مزار مطهر شهدا و قبرستان ها این رسم را به جای می آورند.

حاضر شدن بر سر مزار رفتگان در بین مردم میاندوآب جایگاه شایسته ای دارد و این حضور بر سر مزار رفتگان و شهدا در آخرین پنج شنبه هر سال به عنوان یک رسم و سنتی پسندیده، برای جامعه محسوب می شود.

حال و هوای قطعه گلزار شهدا

اما در این میان قطعه ای از گلشن زهرا(س) در میاندوآب وجود دارد که حال و هوایش متفاوت از سایر قطعه هاست.

قطعه گلزار شهدا را می گویم، در این قطعه درد و دل پدران و مادران شهدا با فرزندان شهیدشان را شاهد هستیم، آمده اند تا به آنها از آمدن بهار سخن بگویند و از خاطراتشان، از دلتنگی ها بگویند و از آرزوهایشان.

دیدن این صحنه ها هم تماشایی است و هم تاثیرگذار، دیدن صحنه ای که در آن مادران و پدران را می بینی که سال هاست عید را بدون فرزندان خود تجربه کرده اند و در کنار آن فرزندانی را می بینی که سال هاست از نعمت پدر محروم هستند و شاید عید را در حضور پدر تجربه نکرده و تنها اسمی از وی شنیده اند.

مادران شهیدی  که زینب گونه در فراق فرزندانشان، صبر و استقامت کرده اند، مادرانی که فرزندانی را تربیت کردند که از عزیزترین سرمایه زندگانی خویش برای امنیت و آرامش ما گذشتند.

آری این صحنه تاثیر گذار است و تماشایی تا بدانیم که ما امنیت و آرامش امروزی خود را مدیون این شهدا و خانواده های آنها هستیم که عزیزان خود را در راه این وطن و برای امنیت من و تو فدا کرده اند.

شهدای گمنام را فراموش نکنیم

اما در گوشه ای از این شهر، شهدایی در خاک آرام گرفته اند که روی سنگ قبرشان نوشته: “شهید گمنام”.

شهدایی  که سال ها از شهادتشان میگذرد  و گمنامی هنوز برآنها پرده افکنده است، شهیدانی که در کنار سایر رزمندگان جنگیدند، شهید شدند و رفتند تا ما بمانیم.

شهدایی که سر دادند تا ما سرافراز باشیم، پا دادند تا ما با قدم های استوار در دفاع از انقلاب ثابت قدم باشیم ، دست دادند تا با اتکاء به قدرت لایزال خداوند پرچم وحدانیت را در سراسر جهان به اهتزاز در آوریم، جان دادند تا ما در کمال آرامش زندگی کنیم ولی اکنون گمنام در خاک آرمیده اند و شایسته است تا این عزیزان را نیز در این پنج شنبه آخر سال تنها نگذاریم.

تمهیدات پلیس برای پنج شنبه آخر سال

پلیس راهنمایی و رانندگی میاندوآب نیز برای جلوگیری از بروز ترافیک سنگین در مسیر گلزار شهدا تمهیداتی را اندیشیده است.

در اطلاعیه پلیس راهور میاندوآب آمده است:

“با عنایت به حضور شهروندان در آخرین پنج شنبه سال ۲۵ اسفند ماه، مزارشهدا و زیارت اهل قبور در راستای تسهیل در عبور و مرور شهروندان و جلوگیری از انسداد خیابان‌ها از ساعت ۹صبح طرح ترافیک توسط پلیس راهور به شرح ذیل اعمال خواهد شد. لذا از شهروندان گرانقدر  انتظار می رود، با رعایت مقررات با  پلیس  همکاری نمایند:

۱-خیابان کوی رابری ازطرف پل آیت الله وحیدی بصورت یکطرفه ورود آزاد و تمامی راههای فرعی ورود به کوی رابری مسدود بوده وتردد از داخل مزار به طرف خیابان امام  رضا میسر می باشد.

۲- رانندگانی که از مسیر کوی رابری قصد ورود به شهر را دارند از داخل مزار وخیابان امام رضا و اتوبان ولایت مسیر خود را ادامه دهند.

۳- در داخل محوطه مزار شهدا محل مناسبی  بعنوان پارکینگ موقت خودروها پیش‌بینی شده است، رانندگان محترم جهت کاهش بارترافیکی  از پارکینگ مورد اشاره استفاده نمایند.

باید این بهار را با عزیزان خود تقسیم کرد، بهاری که می آید تا دل هایمان را بهاری کند، به قلب هایمان آرامش ببخشد، نوید شادابی و سرزندگی دهد و نوروز بر تار روزگار خوش بنوازد، باید این بهار را با عزیزان از دست رفته قسمت کرد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.