پلیس با هنجارشکنان چهارشنبه آخر سال برخورد قاطع می کند/ خانواده ها مراقب فرزندان خود باشند
۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۸:۱۰
شناسه : 280244
7

فرمانده انتظامی میاندوآب از برخورد قاطع پلیس در چهارچوب قانون بااخلال گران نظم وامنیت درچهارشنبه آخرسال خبرداد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، در آئین چهارشنبه سوری یا چهارشنبه آخر سال در گذشته رسم بر این بود که مردم با غروب آفتاب ، زن و مرد و پیر و جوان  دور هم جمع شده و با انباشتن هیزم ها بر روی یکدیگر، آتشی روشن کرده و از روی آن پریده و این شب را جشن بگیرند، اما امروزه متاسفانه این آئین سنتی به یک شب دلهره برای خانواده ها تبدیل شده و وقوع حوادث ناگوار را در این شب شاهد هستیم.

اضافه شدن لوازم آتش بازی به روشن کردن آتش، اصالت این رسم دیرین را از بین برده و بیشتر از آنکه به زیبایی آن بیفزاید، سبب تبدیل آن به معضل اجتماعی شده و در واقع چهارشنبه سوری به شب دلهره تبدیل شده و وقوع حوادث ناگوار در آن بر اثر سهل انگاری و عدم رعایت و توجه به هشدارها، یک معضل اجتماعی است که تنها و تنها خود مردم می توانند آن را حل کنند.

خاطیان چهارشنبه سوری، تا پایان نوروز میهمان پلیس

در همین راستا فرمانده انتظامی میاندوآب در گفت و گو با خبرنگاران ازبرخورد قاطع پلیس در چهارچوب قانون بااخلال گران نظم وامنیت درچهارشنبه آخرسال خبرداد.

سرهنگ “حسن شیخ نژاد” بااشاره به اینکه پلیس دراجرای آیین ها وجشن های آخرسال درکنارشادمانی مردم خواهد بود، افزود: ماموران این فرماندهی باآمادگی کامل وبهره گیری ازتمامی ظرفیت های موجود تلاش خواهندکرد بسترو فضای امنی رابرای اجرای مراسمات فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه امروزه برخی ارآیین های نامتعارف جایگزین مراسمات وآیین های سنتی مردم شده اند، تصریح کرد: تلاش برای آگاهسازی مردم ازطریق رسانه ها و ظرفیت سایر دستگاه هاازجمله عواملی است که سبب خواهد شد مشارکت مردمی جلب وازاین طریق کاهش جرایم وحوادث ناگوار راشاهد باشیم.

فرمانده انتظامی میاندوآب افزود: ما مخالف  شادی مردم نبوده ونیستیم امابا افرادی که بخواهند امنیت وشادی مردم را بهم بزنند برخورد جدی و در چهارچوب قانون صورت خواهد گرفت .

شیخ نژاد با تاکید بر استمرار طرح برخورد با فروشندگان و توزیع کنندگان مواد محترقه خاطرنشان ساخت:کارکنان این فرماندهی نظارت وکنترل خودرابرواحدهای صنفی که ممکن است بافروش مواد محترقه سلامتی وامنیت مردم رابه خطر اندازند افزایش داده ودرصورت مشاهده بااین واحدها برخورد جدی صورت خواهدگرفت .

وی با توصیه به خانواده ها برای مراقبت از فرزندان خود، اظهار کرد: خانواده ها باید توجه داشته باشند که به هیچ وجه از مواد محترقه توسط فرزندانشان استفاده نشود و امیدواریم تا شاهد وقوع چنین حوادثی برای شهروندان نباشیم.

فرمانده انتظامی میاندوآب گفت: از شهروندان درخواست داریم تا در صورت اطلاع از خرید و فروش و توزیع مواد آتش زا مراتب را به مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.