پلمب ۲ واحد غیرمجاز کاشت مو در میاندوآب
۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۴:۲۹
شناسه : 314827
5
رئیس دانشکده علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی میاندوآب خبر داد: رئیس دانشکده علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی میاندوآب گفت: دو واحد غیرمجاز کاشت مو و ابرو فاقد مدرک پزشکی و مداخله‌گر در امر تخصصی پوست و مو در این شهرستان پلمب شدند.
پ
پ

یوسف روستا در گفتگو با خبرنگار گروه سلامت پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر» با اعلام این خبر، اظهار کرد: باتوجه‌به گزارش‌های مردمی و بررسی‌های کارشناسان نظارت بر درمان در میاندوآب، مبنی بر فعالیت افراد فاقد صلاحیت در امورات پزشکی شامل کاشت مو و ابرو در شهرستان میاندوآب، موضوع در دستور کار قرار گرفت.

رئیس دانشکده علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی میاندوآب افزود: در بررسی‌های صورت‌گرفته، دو واحد غیرمجاز و مداخله‌گر در امورات پوست و مو شناسایی و ضمن تأیید تخلف و با هماهنگی‌های لازم به‌عمل‌آمده به محل فعالیت این مراکز مراجعه و برابر قوانین تعطیل و پلمب شد.

وی گفت: این واحدها به‌صورت غیراصولی و فاقد مدارک تخصصی پزشکی در خارج از محیط اتاق عمل اداره می‌شدند که توسط کارشناسان نظارت بر درمان پلمب و به مراجع قضایی ذی‌صلاح معرفی شدند.

روستا تصریح کرد: این واحدهای غیرمجاز کاشت مو در یکی از مناطق شهری میاندوآب مستقر بودند که افراد خاطی، بدون هیچ‌گونه مدرک پزشکی و با جعل برخی عناوین، اقدام به فعالیت کاشت مو به‌صورت غیرمجاز می‌کردند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی میاندوآب با بیان اینکه با هرگونه فعالیت فاقد مجوز و بدون داشتن صلاحیت حرفه‌ای و تحصیلات پزشکی در ارتباط با سلامت مردم برخورد می‌شود، اظهار کرد: مداخله در امور پزشکی یکی از مواردی است که متأسفانه در سطح کشور همواره بیماران با آن مواجه هستند و شهرستان میاندوآب نیز از این موضوع مستثنی نیست .

وی گفت: استقرار و فعالیت با دستگاه‌های پزشکی بدون اخذ مجوزهای مربوطه از وزارت بهداشت و نیز با حضور افراد فاقد صلاحیت، غیرقانونی بوده و مصداق ایجاد مؤسسه غیرمجاز است.

روستا اظهار کرد: از مردم درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه درمان، سریعاً موضوع را به شماره تماس ۴۵۲۶۸۸۴۹ واحد نظارت بر درمان اطلاع‌رسانی کرده و یا به‌صورت حضوری موضوع را گزارش کنند تا با متخلفین برابر مقررات برخورد شود.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.