پساب تصفیه خانه شهرک صنعتی، مشکل زیست محیطی در میاندوآب است
۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۸:۵۰
شناسه : 294663
11
رئیس اداره حفاظت از محیط زیست میاندوآب: رئیس اداره حفاظت از محیط زیست میاندوآب گفت: از مهم ترین معضلات زیست محیطی در شهرستان میاندوآب می توان به خروجی پساب تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی اشاره کرد.
پ
پ

به گزارش ز رین خبر، علیرضا بقالی در گفت و گو با خبرنگاران در میاندوآب با اشاره به برخی مشکلات محیط زیستی در این شهر، اظهار کرد: از جمله مهم ترین معضلات زیست محیطی در شهرستان میاندوآب می توان به خروجی پساب تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی اشاره کرد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب گفت: هم چنین گزارشات مردمی نیز از تخلیه فاضلاب در برخی مناطق و طبعیت، توسط خودروهای لجن کش بدون توجه به سلامت عمومی نیز اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در راستای حل این مشکلات و سایر معضلات زیست محیطی، با مسئولان و نهادهای متولی و نظارتی نامه نگاری لازم انجام گرفته است، افزود: منتظر اقدام لازم توسط مسئولان مربوطه بوده و در مورد تخلیه فاضلاب نیز شخص دادستان به عنوان مدعی‌العموم اعلام کرده که از این پس به موضوع ورود خواهد کرد.

بقالی تصریح کرد: شهرک صنعتی با اینکه خروجی تصفیه خانه را به این زهکش وصل کرده ولی هیچ گونه فرآیند تصفیه انجام نمی‌گیرد و پساب واحدهای تولیدی پس از انتقال در زیرزمین وارد سایر کانال‌ها و آب‌های کشاورزی‌ شده و خسارت‌های زیادی به محیط زیست از جمله تلف شدن پرندگان و آبزیان می‌شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب افزود: اداره آب و فاضلاب در برخی شهرها ، دریچه‌ای را در محل‌هایی که شبکه فاضلاب ایجاد شده است تا برای تخلیه فاضلاب توسط خودروهای لجن کش مورد استفاده قرار گیرد تا به محل تصفیه خانه انتقال یابد.

، اظهار داشت: این مهم را در میاندوآب نیز پیشنهاد کرده‌ایم هرچند اداره آب و فاضلاب این نوع لجن را به عنوان فاضلاب قبول نمی‌کند و عدم نبود ظرفیت تصفیه خانه را علت دیگری در تخلیه فاضلاب توسط خودروهای لجن کش عنوان می‌کند اما باید افزایش ظرفیت تصفیه خانه را در دستور کار قرار داد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.