پرونده‌های جرایم فضای مجازی در میاندوآب ۹۲ درصد افزایش دارد
۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۸:۰۵
شناسه : 302182
6
فرمانده انتظامی میاندوآب:

فرمانده انتظامی میاندوآب گفت: تعداد پرونده های مرتبط با جرایم سایبری در چهار ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته افزایش ۹۲ درصدی را نشان می دهد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، سرهنگ فخرالدین رستم پور در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به عملکرد پلیس فتای شهرستان، اظهار کرد:  تعداد پرونده های مرتبط با جرایم سایبری در چهار ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته افزایش ۹۲ درصدی و میزان کشفیات پرونده های حوزه جرایم سایبری نیز در این مدت نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد افزایش را نشان می دهد .

فرمانده انتظامی میاندوآب افزود: تعداد متهمین دستگیر شده در حوزه جرایم سایبری در چهار ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی گفت: با توجه به رصد های صورت گرفته در فضای مجازی و کنترل شبکه های اجتماعی و اعضای فعال در حوزه پرونده های مربوط به اجاره کارت های بانکی توسط تعدادی از افراد معلوم الحال که با اغفال افراد ساده لوح با وعده پرداخت سود به حساب های بانکی آنان اقدام به ایجاد اخلال در نظام بانکی و اقتصادی نموده بودند، موضوع تحت بررسی قرار گرفت که در این راستا تعداد ۸۲۳ مورد حساب بانکی با هماهنگی قضایی مسدود شده است .

رستم پور تصریح کرد: رصد روزانه شبکه های اجتماعی با هدف مقابله با ناهنجاری های اجتماعی در فضای مجازی نیز منجر به شناسایی و اخذ تعهد از تعداد ۷۵۵ مورد از کاربران در این حوزه شده و تعداد ۱۹ نفر نیز در این راستا دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان میاندوآب با اشاره به شناسایی ۷۵ مورد تخلفات مجرمانه در فضای مجازی، اظهار کرد: برداشت های غیر مجاز از حساب های بانکی مشتریان، کلاهبرداری پانزی و ارز دیجیتال اینترنتی و مزاحمت های اینترنتی مانند هتک حرمت و حیثیت بیشترین جرائم در فضای مجازی  را شامل می شوند.

وی با بیان اینکه خانواده تهدیدات و آسیب های فضای مجازی را برای فرزندان خود جدی بگیرند، تصریح کرد: به خانواده‌ها توصیه داریم تا مراقب فعالیت کودکان خود در فضای مجازی و به خصوص شبکه‌های اجتماعی باشند.

انتهای پیام/

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.