پرورش ۱۲ هزار راس دام سبک با نژاد “قزل قویون” در مجتمع کشاورزی و دامپروری میاندوآب
۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۸:۲۳
شناسه : 297182
7
مدیر مجتمع کشاورزی و دامپروری میاندوآب گفت: این مجتمع در حال حاضر با 12 هزار راس دام سبک با نژاد بومی اصیل "قزل قویون" درحال فعالیت است که طبق برنامه های پیش بینی شده و مدون تا سال 1401 به 17 هزار راس خواهد رسید.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، کامبیز خامنه، امروز در جریان بازدید فرماندار میاندوآب از مجتمع کشاورزی و دامپروری این شهرستان، اظهار کرد: مجتمع کشت و صنعت میاندوآب، بزرگترین مجتمع در شمالغرب کشور بوده و شرایط خوبی برای توسعه در زمینه تولید گوشت قرمز کشور دارد.

مدیر مجتمع کشاورزی و دامپروری میاندوآب افزود: این مجتمع در حال حاضر با ۱۲ هزار راس دام سبک با نژاد بومی اصیل “قزل قویون” درحال فعالیت است که طبق برنامه های پیش بینی شده و مدون تا سال ۱۴۰۱ به ۱۷ هزار راس خواهد رسید.

وی گفت: مجتمع دامپروری میاندوآب زیر نظر شرکت ارغوان گوشت چابهار وابسته به سازمان اتکاء فعالیت می کند و در نظر دارد جهت تامین گوشت قرمز و لبنیات کشور مجتمع گاوداری پنج هزار راسی را در فازهای شیری و پرواری راه اندازی کند.

خامنه  تصریح کرد: با تحقق این موضوع؛ علاوه بر اشتغالزایی قابل توجه زمینه برای ایجاد صنایع وابسته همچون کشتارگاه های صنعتی، مراکز فراوری لبنیات و بسته بندی گوشت فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.