پرداخت ۴۶۴ میلیاردریال تسهیلات اشتغالزایی در میاندوآب/ ۱۶۹ میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا پرداخت شد
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۹:۴۵
شناسه : 294059
8
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی میاندوآب:

 حبیبان گفت: ۱۶۹ میلیارد ریال تسهیلات در این شهرستان به مشاغل‌ آسیب دیده از کرونا توسط بانک های عامل  پرداخت شده‌است.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، علی حبیبیان در گفت و گو با خبرنگاران در میاندوآب گفت: در راستای ایجاد اشتغال پایدار روستایی از سال ۹۷ تا کنون ۷۹۵ طرح بررسی شده که به ۷۲۱ طرح با اشتغالزایی یک هزار و ۴۸۷ نفر  در مجموع ۳۲۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی میاندوآب افزود: این طرح ها در رسته های اولویت دار مانند تولید و فرآوری محصولات باغی، صنایع غذایی، پوشاک، سورتینگ و بسته بندی، حمل و نقل و بوم گردی و… بوده است.

وی اظهار کرد: از محل تسهیلات اشتغال فراگیر نیز در سال های ۹۷ و ۹۸  در مجموع ۳۴ طرح بررسی شد  که به ۲۷ طرح با اشتغالزایی ۲۸۶ نفر  در مجموع ۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

حبیبان تصریح کرد: در زمینه مشاغل خانگی نیز بر اساس شاخص های جمعیتی، سال گذشته چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار به شهرستان میاندوآب تخصیص یافت.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی میاندوآب با اشاره به فعال بودن چهار واحد کاریابی در سطح این شهرستان، افزود:از سال ۹۵ تا کنون  دو هزار و ۱۰۰ نفر در  سامانه کاریابی ثبت نام کرده و از این تعداد نیز ۲۶۶ نفر صاحب شغل شده اند ولی  آمار بیکاری پنهان قطعا متفاوت از این آمار است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۴۰۰ نفر در شهرستان بیمه بیکاری دریافت می کنند، تصریح کرد: از اواخر سال گذشته با راه‌اندازی سامانه جامع، فرآیند ثبت‌نام جهت رسیدگی به اختلافات بین کارگران و کارفرمایان به این موسسه ها واگذار شده‌است و افراد متقاضی بیمه بیکاری باید ابتدا در این سامانه ثبت‌نام کنند.

حبیبان با اشاره به طرح‌های حمایتی دولت از کارفرمایان برای پذیرش فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در واحدهای تولیدی، گفت: در راستای اجرای این طرح و با عنوان مشوق بیمه‌ای تاکنون برای ۳۴ نفر قرارداد امضا شده است.

وی اظهار کرد: طرح پرداخت یارانه دستمزد کارگران از سوی وزارت کار تا سقف ۳۰ درصد بابت حمایت از کارفرمایان که برای اولین بار افراد را صاحب شغل کرده‌اند به مدت ۲ سال در حال اجراست و در این راستا نیز ۴۰ نفر در میاندوآب مشمول این طرح  شده اند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی میاندوآب‌ به پرداخت تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا  نیز اشاره کرد و گفت: ۱۶۹ میلیارد ریال تسهیلات در این زمینه در این شهرستان به مشاغل‌ آسیب دیده از کرونا توسط بانک های عامل  پرداخت شده‌است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.