پاسداری با خلق و خوی حسینی
۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰:۳۴
شناسه : 304898
2
یکی از مسائلی که شهيد "بابا پيام" بسیار در منزل و یا در بیرون سفارش می کرد این بود که همیشه در مراسم عزاداری امام حسین(ع) شرکت کنید تا درس شهادت و انسانیت را از آقا امام حسین یاد بگیرید، گریه برای شهدای کربلا کنید.من رفتم به جبهه تا امام تنها نماند هدفم پاسداری از میهن و اسلام است.
پ
پ

به گزارش گروه دفاع مقدس زرین خبر، شهید بابا پیام بیست و نهم اسفند ۱۳۱۲ در یک خانواده متعهد و مومن میاندوآب چشم به جهان گشود در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت به همراه پدرش دستفروشی می کرد تا روزی حلال به دست بیاورد. سال ۱۳۳۶ ازدواج کرد وصاحبت دوپسر و دو دختر شد.

تشویق به خواندن نماز
از زمانیکه او خودش را شناخت نسبت به نماز و قرآن علاقه وافری داشت و همیشه دوستانش را تشویق می کرد که در نماز جماعات و جلسات قرآن شرکت کنند و از این طریق حمایت خود را نسبت به انقلاب و امام خمینی اعلام می داشت و همیشه در تظاهراتها علیه سرنگونی حکومت طاغوت برپا می شد شرکت می کرد.
پاسدار حسینی
یکی از مسائلی که وی بسیار در منزل و یا در بیرون سفارش می کرد این بود که همیشه در مراسم عزاداری امام حسین(ع) شرکت کنید تا درس شهادت و انسانیت را از آقا امام حسین یاد بگیرید، گریه برای شهدای کربلا کنید . من رفتم به جبهه تا امام تنها نماند هدفم پاسداری از میهن و اسلام است.
نحوه شهادت
به فرامین امام خمینی گوش می داد و برای دفاع از خاک میهن به عنوان پاسدار کمیته در دفاع از میهن اسلامی پرداخت و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نکرد. سرانجام  بیست و ششم آذر ۱۳۵۹ در روستای زینال کندی زادگاهش هنگام درگیری با گروه های ضد انقلاب بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید.
منبع : اسناد بنیاد شهید و امورایثارگران استان آذربایجان غربی
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.