وضعیت اوکراین نتیجه اعتماد به آمریکا است/ برخی باید از اوکراین درس عبرت بگیرند
۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۲۷
شناسه : 299061
12
کارشناس ارشد مسائل سیاسی: کارشناس ارشد مسائل سیاسی گفت: باید امروز از تجربه و سرنوشت اوکراین درس گرفت و این را فهمید که امینت عاریه ای و کرایه ای بسیار شکننده است و شما را به سرنوشت اوکراین دچار می کند.
پ
پ

نیما سعیدی اقدم در گفت وگو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به وقایع اوکراین، اظهار کرد: اوکراین سومین قدرت هسته ای دنیا بود که سران این کشور فریب وعده های دروغین آمریکا و غرب را خوردند و خود را از قدرت دفاعی خلع کردند.

وی افزود: اوکراین اگر امروز به این وضعیت دچار شده، به این دلیل است که برای تامین امنیت خود به آمریکا و غرب تکیه و اعتماد کرد و امروز سیلی همین اعتماد خود را می خورد.

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی با بیان اینکه تاریخ همیشه پر از عبرت ها و درس ها است، گفت: باید امروز از تجربه و سرنوشت اوکراین درس گرفت و این را فهمید که امینت عاریه ای و کرایه ای بسیار شکننده است و شما را به سرنوشت اوکراین دچار می کند.

سعیدی اقدم تصریح کرد: اگر مسئولان اوکراین، عاقل بودند امروز آنها تبدیل به یک قدرت موشکی و هسته ای شده بودند که امنیت آنها را تامین می کرد نه اینکه مانند امروز برای تامین امنیت خود دست به دامن کشورهای آمریکایی و غربی شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه آمریکا عامل اصلی این اتفاقات است، اظهار کرد: مردم اوکراین نیز در واقع چوب اعتماد مسئولان کشورشان به آمریکا را می خورند که به دلیل دخالت های مستقیم و غیرمستقیم آمریکا و غرب در اوکراین، در نهایت با این وضعیت کنونی روبرو شدند.

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی در پایان با اشاره به اینکه امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و رهبری های داهیانه مقام معظم رهبری، ایران اسلامی از امنیت درون زا و مستقل است، افزود: این امنیت و اقتدار ایران اسلامی، چشم طمع دشمنان را کور کرده است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.