ورود شورای شهر میاندوآب به مسائل و حواشی آرامستان
۰۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۸:۱۱
شناسه : 295905
7
شورای شهر میاندوآب در جلسه هفتگی خود به مسائل و مباحث و حواشی مطرح شده در روزهای اخیر در رابطه با آرامستان پرداخت.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، جلسه هفتگی شورای شهر میاندوآب امروز با حضور شش عضو شورای شهر ترتیب جلسه داد و مهم ترین موضوع نیز مربوط به شهردار آینده و مسائل حواشی مربوط به آرامستان بود.

در رابطه با آرامستان تذکراتی داده شده است

در این جلسه رئیس شورای شهر میاندوآب در سخنانی با اشاره به موضوع انتخاب شهردار میاندوآب، گفت: داوطلبان تصدی مسئولیت شهرداری میاندوآب‌ یک هفته فرصت دارند برنامه های خود را به دبیرخانه شورا ارائه دهند تا بررسی شود.

فیروز تقوی هم چنین با بیان اینکه در رابطه با مسائل مربوط به  آرامستان که در روزهای اخیر نیز مطرح شد؛ تذکراتی داده شده است، افزود: به طور کلی هر هفته موضوعات رصد و مسائل و مشکلات شهر درجه بندی شده و پیگیری می شود.

وضعیت آرامستان غیرقابل قبول است

غیب الله رحیمی دیگر عضو شورای شهر میاندوآب هم با اشاره به اقداماتی که در دوره گذشته شورای شهر در رابطه با آرامستان انجام گرفته است، گفت: افرادی که در آرامستان فعالیت دارند، در مسئولیت خود کوتاهی می کنند در حالی که طبق اساسنامه سازمان آرامستان همه چیز مشخص است.

وی با تاکید بر اینکه باید وضعیت آرامستان بهبود یابد، افزود: وضعیت آرامستان غیرقابل قبول است و عده ای هر مبلغی بخواهند از مردم دریافت می کنند.

شهرداری از محل آرامستان به دنبال درآمد نیست

جهانگیر قاسم زاده هم در این جلسه با اشاره به مصوبه دوره گذشته برای تشکیل آرامستان، گفت: این کار برای این بود که اداره آرامستان از حالت هیئت امنایی خارج شده و به صورت قانونمند اداره شود.

این عضو شورای شهر میاندوآب با تاکید بر اینکه شهرداری از محل آرامستان به دنبال درآمد نیست، افزود: حداکثر میزان مبلغ دریافتی از مردم در آرامستان ۲۰ میلیون ریال تعیین شده است که از نیازمندان و افراد با توان مالی ضعیف این مبلغ کمتر هم دریافت می شود.

وی در رابطه با انتخاب شهردار جدید میاندوآب هم اظهار کرد: باید دنبال فردی باشیم که برای اداره شهر برنامه داشته و با کمک مسئولین اعم از نماینده، فرماندار و شورای شهر؛ شهر را از این وضعیت که حتی آسفالت مناسبی نیز ندارد، خارج کند.

مسائل مربوط به آرامستان  پیگیری می شود

شهرام محمدوند نیز با بیان اینکه به عنوان نماینده شورای شهر در سازمان آرامستان ها، جلسه ای ترتیب می دهد؛ گفت: در این جلسه همه موارد مطرح و یک بار برای همیشه موضوعات طرح و ان شالله حل خواهد شد.

این عضو شورای شهر میاندوآب هم چنین با اشاره به موضوعاتی در رابطه با دستگاههای خدمات رسان؛ اظهار کرد: باید در نخستین جلسه از دستگاههای خدمات رسان نیز حاضر بودند و خواسته های ما را می شنیدند.

دستگاههای خدمات رسان باید به مصوبات شورای شهر تمکین کنند

اسکندر سجادی نیز در این جلسه با بیان اینکه دستگاههای خدمات رسان باید به مصوبات شورای شهر تمکین کنند، گفت: متاسفانه تخلفات غوغا می کند و لازم است تا روسای دستگاههای خدمات رسان به شورای شهر دعوت شده و مسائل مربوطه به آنها اعلام شود.

این عضو شورای شهر میاندوآب در ادامه با بیان اینکه در فصل کاری هستیم ولی اقدامی به چشم نمی آید، افزود: بهتر است به جایی اینکه نیروهای عمرانی به صورت متفرقه در نقاط مختلف پخش شوند، در ابتدا در یک منطقه همه نیروها مشغول به کار شوند و پس از اتمام به منطقه دیگری بروند.

وی هم چنین با ارائه پیشنهاد در مورد استفاده از ظرفیت ریش سفیدان محلات مختلف و نیز طرح لایروبی رودخانه زرینه رود، اظهار کرد: هم چنین شهرداری نیز اقدامات لازم را در خصوص الکترونیکی شدن امورات در شورای شهر و درج مصوبات شورای شهر در سایت اطلاع رسانی اقدامات لازم را انجام دهد.

طرح مسئله و برنامه ریزی برای لایروبی رودخانه زرینه رود میاندوآب

بابک محمدزاده هم با استقبال از پیشنهاد استفاده از ظرفیت ریش سفیدان در مناطق مختلف، گفت: می توان با عناوینی مانند شورایار در محلات، از ظرفیت و پیشنهادات آنها در پیشبرد بهتر امور استفاده کرد.

عضو شورای شهر میاندوآب هم چنین در مورد لایروبی رودخانه زرینه رود میاندوآب، افزود: این موضوع در کمیسیون فنی طرح شده و برنامه ریزی لازم در این راستا انجام می گیرد.

دریافت بیش از ۲۰ میلیون ریال در آرامستان غیرقانونی است

وحید اصغری پور سرپرست شهرداری میاندوآب نیز در این جلسه در رابطه با موضوعات مربوط به آرامستان توضیحاتی ارائه کرد و گفت: مبلغی که از مردم اخذ می شود طبق مصوبه شورای شهربوده و بابت هزینه های کفن و دفن و دستمزد کارگران در نظر گرفته می شود و هر مبلغی غیر از این مبلغ که ۲۰ میلیون ریال است، خلاف می باشد.

در ادامه این جلسه مسائل و مشکلات کارگران شهردای بررسی و در پاسخ به نامه شهرداری، اجازه داده شد تا شهرداری ۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کند.

گفتنی است، روبین کلانتری عضو شورای شهر میاندوآب به دلیل ابتلا به کرونا در این جلسه غایب بود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.