ورود بیش از 67 هزار فقره پرونده به مجموعه قضایی میاندوآب/ ضرب و جرح، رتبه نخست جرائم در میاندوآب را دارد
۰۳ تیر ۱۳۹۸ - ۹:۱۷
شناسه : 282208
8

رئیس دادگستری میاندوآب گفت: در سال گذشته حدود ۶۷ هزار و ۷۵۱ فقره پرونده وارد دستگاه قضایی شهرستان میاندوآب اعم از محاکم، دادسرا و شوراهای حل اختلاف میاندوآب و مرحمت آباد شده است.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام عادل گل حسینی امروز در مراسم گرامیداشت هفته قوه قضائیه در میاندوآب در سخنانی با ارائه گزارشی از عملکرد دستگاه قضایی در میاندوآب اظهار کرد: در سال گذشته حدود ۶۷ هزار و ۷۵۱ فقره پرونده وارد دستگاه قضایی شهرستان میاندوآب اعم از محاکم، دادسرا و شوراهای حل اختلاف میاندوآب و مرحمت آباد شده است.

رئیس دادگستری میاندوآب با اشاره به حجم بالای پرونده های قضایی، اظهار کرد: همکاران دستگاه قضایی شبانه روز برای کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده های قضایی تلاش می کنند.

وی افزود: متوسط زمان رسیدگی به پرونده های قضایی در میاندوآب در سال گذشته به ۴۵ روز کاهش یافته است.

گل حسینی تصریح کرد: بیشترین پرونده های کیفری و جرایم در شهرستان میاندوآب مربوط به ضرب و جرح عمدی است.

رئیس دادگستری میاندوآب به فعالیت شوراهای حل اختلاف در این شهرستان اشاره کرد و افزود: ۱۶ شعبه شهری برای رسیدگی و یک تیم صلح و سازش از اعضای شورای حل اختلاف تشکیل و برای ترویج فرهنگ صلح و سازش فعالیت دارند که  در این زمینه در سال گذشته منجر به چهار مورد گذشت از قصاص شده است.

وی با اشاره به اتمام چهار هزار و ۲۰۰ پرونده با صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف شهرستان در سال گذشته، تصریح کرد: سال گذشته ۲۱ هزار و ۳۲۹ مورد پرونده وارد شوراهای حل اختلاف در میاندوآب و یک هزار و ۳۹۱ مورد پرونده نیز وارد شورای حل اختلاف در بخش مرحمت آباد شده است.

گل حسینی گفت: میزان صدور ابلاغیات الکترونیکی در میاندوآب در پایان سال گذشته از 56 به 89 درصد افزایش یافته است.

رئیس دادگستری میاندوآب اظهار کرد: احقاق حق و اقامه قسط و عدل از اهداف قوه قضاییه است و باید با عدم تعرض به حقوق جامعه و دیگران، در راستای کاهش پرونده های قضایی حرکت کنیم.

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.