ورود بیش از ۷۲ هزار فقره پرونده به مجموعه قضایی میاندوآب/ میاندوآب رتبه نخست استانی در جشن گلریزان را کسب کرد
۰۲ تیر ۱۴۰۰ - ۸:۲۱
شناسه : 294849
9
رئیس دادگستری میاندوآب: رئیس دادگستری میاندوآب گفت:در سال گذشته حدود 72  فقره پرونده وارد دستگاه قضایی شهرستان میاندوآب شده است که این حجم از پرونده بی سابقه بوده است.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام عادل گل حسینی در گفت و گو با خبرنگاران در میاندوآب  اظهار کرد: در سال گذشته حدود ۷۲  فقره پرونده وارد دستگاه قضایی شهرستان میاندوآب شده است که این حجم از پرونده بی سابقه بوده است.

رئیس دادگستری میاندوآب با اشاره به حجم بالای پرونده های قضایی، اظهار کرد: متاسفانه همه ساله شاهد افزایش چند درصدی ورودی و تشکیل پرونده های قضایی هستیم و مردم نیز برای هر موضوع کوچکی اقدام به مراجعه و تشکیل پرونده در دستگاه قضایی می نمایند.

وی با بیان اینکه حدود یک هزار نفر در زندان میاندوآب در حال سپری دوران محکومیت خود هستند، افزود: بیکاری یکی از عوامل اصلی وقوع جرم و مسائل بعدی اعم از زندانی و… است.

گل حسینی با اشاره به اینکه متاسفانه پرونده های مربوط به طلاق یکی از بیشترین موضوعات است، تصریح کرد: در این راستا دو شعبه دادگاه خانواده و چند شعبه شورای حل اختلاف نیز راه اندازی شده است.

رئیس دادگستری میاندوآب به اعطای یک هزار و ۸۵۳ مورد مرخصی به زندانیان اشاره کرد وافزود: هم چنین یک هزار و ۵۹۰ مورد نیز به مراکز حمایتی معرفی شده اند.

وی با اشاره به صدور هفت هزار و ۶۴۸ سند توسط اداره ثبت اسناد و املاک در سال گذشته، تصریح کرد: سند دار شدن تمامی املاک یکی از اهداف این سازمان است و در این زمینه نیز با استفاده از کارشناسان؛ اقدامات لازم انجام می گیرد.

گل حسینی گفت: سال گذشته دو هزار و ۳۹۸ مورد ازدواج ثبت و در مقابل ۵۸۸ مورد طلاق نیز در شهرستان میاندوآب ثبت شده است.

رئیس دادگستری میاندوآب اظهار کرد: صدور پنج هزار و ۳۱ مورد حکم جلب، کشف ۵۵۹ کیلو و ۲۱۸گرم انواع مواد مخدر، انهدام ۹ باند تهیه و توزیع مواد مخدر و دستگیری ۲۸۹ نفر در این زمینه و تشکیل ۷۱۶ فقره پرونده از دیگر اقدامات دستگاه قضایی و مجموعه های ذی ربط بوده است.

وی به کسب رتبه نخست استانی در جمع آوری کمک های مردمی در جشن گلریزان اشاره کرد و افزود: کمک های جمع آوری شده در جشن گلریزان امسال، زمینه ساز آزادی ۱۶ زندانی جرایم غیرعمد در میاندوآب شد.

گل حسینی تصریح کرد: سال گذشته با پیگیری های همکاران شورای حل اختلاف شماره ۱۲، وساطت ریش‌سفیدان و افراد ذی‌نفوذ، ۱۲ پرونده قتل با رضایت اولیای دم در این منطقه منجر به صلح و سازش شده‌است.

رئیس دادگستری میاندوآب هم چنین به تشکیل دو هزار و ۲۱۸ پرونده در تعزیرات حکومتی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در مجموع برای این تعداد پرونده تشکیل یافته ۹۰ میلیارد ریال محکومیت مالی صادر شده است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.