واحد گلخانه ای هیدروپونیک سبزی و صیفی  در میاندوآب افتتاح شد
۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۸:۳۵
شناسه : 298596
5
همزمان با دهه مبارک فجر، یک واحد گلخانه هیدروپونیک سبزی و صیفی  در میاندوآب  افتتاح شد.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، در مراسم افتتاح این طرح امام جمعه میاندوآب با اشاره به نقش کلیدی و اهمیت فعالیت های تولید در اشتغالزایی و رونق اقتصادی جامعه، اظهار کرد: امروز وظیفه تک تک ما، فعالیت در جبهه اقتصادی و به حرکت درآوردن چرخه تولید کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده افزود: سرمایه گذاری در عرصه تولید و راه اندازی واحدهای تولیدی و ایجاد اشتغال، موجب استقامت، پایداری و تداوم انقلاب و نظام مقدّس جمهوری اسلامی است.

وی با تاکید بر ضرورت رفع موانع موجود در مسیر فعالیت های تولیدی توسط مسئولین، خواستار حمایت همه جانبه ارگان های مختلف از تولیدکنندگان شد.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب نیز در این مراسم گفت: میاندوآب یکی از قطب های مهم کشاورزی استان است که حدود یک ششم محصولات کشاورزی استان در این شهرستان تولید می شود و اشتغال، اقتصاد و گردش مالی شهرستان وابسته به بخش کشاورزی است.

علی دیانتی افزود: گلخانه هیدروپونیک سبزی و صیفی تقوی، با ظرفیت تولید ۲۸۰ تن در سال، با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال، در زمینی به مساحت چهار هزار مترمربع با سه هزار مترمربع تأسیسات مسقف، در روستای قره تپه از توابع بخش بکتاش، احداث شده است.

وی با بیان اینکه با آغاز بهره برداری از این واحد تولیدی برای هشت نفر بصورت مستقیم و ۱۶ نفر بطور غیر مستقیم زمینه اشتغال فراهم می شود، اظهار کرد: برای اجرای این طرح یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات از اعتبارات توسعه روستایی به عاملیت صندوق کار آفرین امید تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب هدف از اجرای طرح را “تداوم تولید محصولات کشاورزی در تمام فصول سال (تولید محصول خارج از فصل)، افزایش عملکرد در واحد سطح، مدیریت مصرف بهینه آب در تولید محصولات کشاورزی دانست.

 انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.