واحد صنعتی فراوری گیاهان دارویی در میاندوآب افتتاح شد
۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
شناسه : 316381
4
هم‌زمان با ۳۰۱ طرح سرمایه‌گذاری صندوق کارآفرینی امید در آذربایجان غربی؛ بهره‌برداری از دومین واحد صنعتی فراوری گیاهان دارویی شهرستان میاندوآب و ۳۰۱ طرح سرمایه‌گذاری صندوق کارآفرینی امید در آذربایجان غربی آغاز شد.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، دومین واحد خشک و بسته‌بندی‌کردن گیاهان دارویی و تولید انواع عرقیات، اسانس، عصاره گیاهی، آب‌میوه، نوشیدنی و مکمل‌های غذایی بر پایه میوه، سبزیجات و غلات به‌صورت ویدئوکنفرانس توسط معاون اجرایی رئیس‌جمهور و با حضور مدیرکل صندوق کارآفرینی امید آذربایجان غربی، فرماندار، مدیر جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

افتتاح ۳۰۱ طرح سرمایه‌گذاری صندوق کارآفرینی امید

در آئین بهره‌برداری از این واحد تولیدی، مدیرکل صندوق کارآفرینی امید آذربایجان غربی در سخنانی اظهار کرد: امروز هشت هزار طرح کسب‌وکار خرد، کوچک و متوسط به مناسبت گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به‌صورت هم‌زمان در کل کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

علی عبدالهی افزود: از طرح‌های افتتاح شده، ۳۰۱ طرح با سرمایه‌گذاری ۶۵۰ میلیارد ریال و پرداخت ۳۶۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و اشتغال‌زایی مستقیم برای ۸۸۲ نفر مربوط به استان آذربایجان غربی است.

حمایت از کارآفرینی و کارآفرینان در اولویت قرار دارد

معاون استاندار و فرماندار ویژه میاندوآب نیز در این مراسم با تبریک اعیاد شعبانیه و با اشاره به اهمیت اشتغال‌زایی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، گفت: ریشه بسیاری از معضلات اجتماعی، فقر و بیکاری بوده و لذا حل مشکل اشتغال جوانان یکی از دغدغه‌های مهم برای مردم و مسئولین است.
محمدرضا رضایی افزود: راه‌اندازی واحدهای تولیدی، کارآفرینی و ایجاد زمینه اشتغال برای افراد یک جامعه، آسیب‌ها و معضلات اجتماعی را در حد قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.

وی با تأکید بر حمایت از کارآفرینی و کارآفرینان، گفت: حمایت همه‌جانبه از کارآفرینان و تولیدکنندگان، باید در اولویت و موردتوجه مسئولان قرار گیرد و ما نیز در این راستا قدم بر می‌داریم.

بهره‌برداری از دومین واحد صنعتی فراوری گیاهان دارویی در میاندوآب

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب نیز در این مراسم با تبریک ولادت باسعادت امام حسین (ع)، روز پاسدار و اعیاد شعبانیه، گفت: واحد فراوری گیاهان دارویی و تولید انواع عرقیات و عصاره گیاهی، با ظرفیت تولید سالانه یک هزار و ۱۳۵ تن و سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال، در زمینی به مساحت یک هزار و ۶۰۰ مترمربع با یک هزار و ۱۰۰ مترمربع تأسیسات مسقف، در اراضی روستای نظام‌آباد شهرستان میاندوآب احداث شده است.

رضا مقدم افزود: با آغاز فعالیت این واحد تولیدی برای ۱۰ نفر به‌صورت مستقیم و پایدار و ۲۰ نفر به طور غیرمستقیم زمینه اشتغال فراهم و تعداد ۱۰ خانوار از مزایای این طرح بهره‌مند می‌شوند.

وی گفت: برای خرید ماشین‌آلات موردنیاز این واحد تولیدی، مبلغ ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی از محل اعتبارات صندوق کارآفرینی امید، پرداخت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح، فراوری محصولات کشاورزی، جلوگیری از خام‌فروشی و بازگشت ارزش‌افزوده به بخش کشاورزی، ایجاد اشتغال، نفوذ دانش فنی در خط تولید محصولات کشاورزی، ترویج و توسعه کشت گیاهان داروئی در راستای احیاء دریاچه ارومیه با رویکرد کاهش و مدیریت بهینه مصرف آب است.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.