هیچ واکسن کرونایی، در آذربایجان‌غربی ناپدید نشده است
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۸:۴۳
شناسه : 293373
8
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی:

انتظار مهدی گفت: گم شدن تعدادی واکسن در یکی از شهرستان‌های جنوبی استان، شایعه بوده و هیچ واکسنی در هیچ شهرستانی گم نشده است.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، رسول انتظار مهدی در گفت و گو با اروم نیوز، اظهار داشت: تمام شهرستان‌ها تحت تدابیر امنیتی و همراه پلیس اقدام به جابجایی واکسن کرده‌اند.

وی ادامه داد: تاکنون طی سه مرحله ٩ هزار و ۵۶٠ دوز واکسن کرونا از نوع اسپوتنیکv برای تزریق به چهار هزار و ٧٨٠ نفر در آذربایجان‌غربی دریافت شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی، گفت: اولویت بندی تزریق واکسن در استان در قالب دستورالعمل کشوری و بر اساس اولویت بندی کمیته اجرایی واکسیناسیون، به ترتیب در سه بخش مهم انجام می‌گیرد.

انتظارمهدی در ادامه به سه اولویت گروه‌های دریافت واکسن در استان اشاره کرد، افزود: پزشکان، کارکنان پرستاری و کارکنان خدمات بخش ICU کرونا، بخش عمومی کرونا و بخش اورژانس کرونا این یه گروه هستند.

وی بیان کرد: بدیهی است به تدریج با افزایش سهمیه دریافتی نسبت به گسترش خدمات ایمن سازی در داخل بیمارستان‌ها اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه واکسن‌های دریافتی برای کلیه شهرستان‌های تابعه حسب مورد توزیع شده، افزود: از سر جمع واکسن‌های دریافتی یک‌هزار و ۴٠ دور برای ۵۲۰ سالمند ساکن در خانه‌های سالمندان و ۶۰۰ دوز برای ۳۰۰ جانباز تخصیص یافته که پس از اعلام وزارت متبوع نسبت به واکسیناسیون این گروه از جامعه نیز اقدام خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی، گفت: تزریق واکسن در پرونده الکترونیک سلامت شهروندان ثبت و در صورت بروز عوارض احتمالی بر اساس نظام مراقبت عوارض ایمن سازی ثبت می‌شود.

انتظار مهدی اظهار داشت: تاکنون موردی از عوارض شدید تزریق واکسن در آذربایجان‌غربی مشاهده نشده است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.