هوشیاری مردم فتنه های دشمنان را خنثی می کند
۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶
شناسه : 302774
6
امام جمعه چهاربرج: امام جمعه چهاربرج گفت: آمریکا و انگلیس و اسرائیل و صهیونیسم و آل سعود و هر مزدور داخلی و خارجی این را بدانند که کور خوانده اند ، چرا که ملت ایران از هر زمانی دیگر هوشیار و آگاه و بصیر است و اینها را شناخته و به دام این شیطان صفتان نخواهد افتاد و صف خود را از آشوبگران و فتنه گران جدا خواهند کرد.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین اصغر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج با اشاره به سفر آیت الله سید ابراهیم رئیسی به نیویورک و شرکت در اجلاس سالانه مجمع‌عمومی سازمان ملل، اظهار کرد: این حضور فعال ایران در مجامع عمومی بین‌المللی هیچگاه مطلوب جبهه برانداز نبوده و دشمن از این حضورعصبانی بوده و حوادث اخیر داخل کشور هم بی ارتباط با این قضیه نیست.

امام جمعه چهاربرج در ادامه با اشاره به اینکه  اعلام عضویت رسمی ایران در پیمان شانگهای یک موفقیت چشمگیر برای دولت سیزدهم به‌شمار می‌آید، افزود: موفقیتی که در دولت قبل به زلف برجام گره خورده بود و تحقق آن بدون FATF ناشدنی می‌نمود الان محقق شده و می‌توان آن را نقطه عطفی در روابط خارجی ایران طی چهار دهه گذشته به حساب آورد.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود حضور و عضویت رسمی ایران، زمینه‌ساز نقش فعال‌تر در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی شود که در این صورت، پروژه غرب برای به انزوا کشاندن ایران را به شکست خواهد کشاند.

جلالی به حوادث و اتفاقات اخیر در کشور نیز اشاره و تصریح کرد: بعد از موضوع فوت خانم مهسا امینی، حتی خود رئیس جمهور ورود کرد و قوای سه گانه همگی مسئولین را رسیدگی فوری به قضیه کردند و ابراز ناراحتی کرده و به خانواده آن مرحومه تسلیت گفتند ولی در مقابل برای جبهه احزاب معاند «سوژه» و «طُعمه» ای برای ایجاد فتنه بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی شد.

امام جمعه چهاربرج افزود: قطعا دستگاه‌های مسئول در چارچوب وظایف قانونی خود پس از رسیدگی دقیق به این حادثه گزارش نهایی آن را برای اطلاع عموم مردم اعلام خواهند کرد، اما موضوعی که جا دارد در این خصوص به آن توجه کامل شود ضرورت وفاداری و عمل به قانون به‌عنوان میثاق و مبنای شکل‌گیری همه کنش‌ها و واکنش‌ها در کشور است.

وی با اشاره به دشمنی های جبهه معاند با نظام اسلام و استفاده از امپراطور رسانه ای برای دست یابی به اهداف خود، گفت: در کل دنیا تنها ۳۰۰ ماهواره تلویزیونی فعال است که از این تعداد، رقم بالا و تعجب برانگیز ۱۱۶ ماهواره، فضای ایران را پوشش می‌دهند.

جلالی با بیان اینکه شگفت‌آور است که شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبانی که فقط برای ایرانی‌ها برنامه پخش می‌کنند به رَقَم حیرت‌آور ۲۶۰ کانال می‌رسد و عجیب‌تر اینکه تماماً توسط دولت‌های آمریکا و انگلیس و اسرائیل و آلمان‌ و جدیداً سعودی و ترکیه با هزینه‌های گزاف تولید و سپس بطور رایگان برای ملت ایران پخش می‌شود، اظهار کرد: نکته جالب توجه اینکه این دولت‌های یادشده برای تماشای تلویزیون و فیلم‌های خود، از هموطنان خودشان پول می‌گیرند و در صورت عدم پرداخت، حق اشتراک آنان را باطل می‌کنند ولی با سخاوتمندی تولیدات خود را مجانی در اختیار ما می‌گذارند.

امام جمعه چهاربرج به شگردهای رسانه ای دشمنان اشاره کرد و گفت: ایجاد شک و تردید در روایت رسمی، هشتگ‌سازی و ایجاد کمپین‌های مجازی، استفاده از سلبریتی ها و فضا‌سازی توسط آنها، برجسته‌سازی شعارهای ساختارشکنانه، تولید و القای شکاف میان مردم و حاکمیت، تجمعات کوچک را بزرگ و عمومی نشان دادن و امنیتی‌کردن فضا و القای تشنج و ناامنی از جمله شگردهای دشمنان است.

وی افزود: دشمنان با این اقدامات خود اهداف کوتاه، میان و بلند مدتی دنبال می کنند که از آن جمله می توان به کم‌رنگ جلوه‌دادن راهپیمایی بی‌نظیر اربعین ، عضو دائم شدن ایران دراجلاس مهم شانگهای، و تحت‌الشعاع قرار دادن سفر آیت الله رئیسی به نیویورک و بیانات و دیدارها و دیپلماسی فعال دولت سیزدهم در این عرصه در عرصه کوتاه مدت اشاره کرد.

جلالی اظهار کرد: تأثیرگذاری بر پرونده هسته‌ای ایران با فعال‌کردن پرونده حقوق بشری علیه ایران و تلاش برای اینکه فاز پرونده‌سازی را از هسته‌ای به سمت حقوق بشر ببرد، فعال کردن زنان و مطرح کردن حقوق زنان و امثال آن نیز از اهداف میان مدت است.

وی هدف بلند مدت دشمنان را از بین بردن اسقلالیت و جمهوریت و اسلامیت ایران عنوان کرد و گفت: جریان ضدانقلاب، گروه‌های تروریستی و منافقین داخلی خود فروخته به اجانب ، یکبار دیگر همه توانشان را پای کار صحنه آورده‌اند که رذیلانه از فرصت مرگ غم‌انگیز مهسا امینی نهایت سواستفاده را بکنند.

امام جمعه چهاربرج تصریح کرد: بررسی محتوای برخی تجمعات اعتراضی کم جمعیت که در تهران و برخی شهرهای دیگر به‌صورت پراکنده برگزار شد، به خوبی نشان می‌دهد که تجمع‌کنندگان به‌دنبال روشن‌شدن حقایق درباره علت مرگ مهسا امینی نیستند و اغتشاش و ناامنی و سر دادن شعارهای ساختارشکن علیه اسلام و حاکمیت را دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه شعارهای رادیکال معترضان نشان می‌دهد که هسته‌های مشوق تجمع جریان مردمی نیستند بلکه افراطیونی هستند که به‌دنبال عقده‌گشایی علیه اسلام و حاکمیت هستند و اساساً غیر موضوع مهسا امینی هم اگر بهانه‌ای پیدا کنند همین روند را دنبال می‌کنند، اظهار کرد: آنها همان هایی هستند که قران می سوزانند و پرچم مقدس جمهوری اسلامی را که هزاران خون به پای آن ریخته شده آتش می زنند و به مجسمه شهید سلیمانی که جان خود را در دفاع از عزت، ناموس و امنیت مردم ایران اسلامی فدا کرد، اهانت می کنند و حقوق و اموال شهروندان را از بین می برند و به آنها خسارت می زنند.

جلالی افزود: آمریکا و انگلیس و اسرائیل و صهیونیسم و آل سعود و هر مزدور داخلی و خارجی این را بدانند که کور خوانده اند ، چرا که ملت ایران از هر زمانی دیگر هوشیار و آگاه و بصیر است و اینها را شناخته و به دام این شیطان صفتان نخواهد افتاد و صف خود را از آشوبگران و فتنه گران جدا خواهند کرد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.