همه باید در مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر احساس مسئولیت کنند/نقش آموزش و پرورش در مبارزه با مواد مخدر اثرگذار و تعیین کننده است
۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
شناسه : 280825
3

در جلسه مبارزه با مواد مخدر شهرستان میاندوآب بر لزوم توجه بر امر پیشگیری از گرایش به سمت اعتیاد و مبارزه با این بلای خانمان سوز تاکید شد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام مختار اصلانی امروز در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر میاندوآب اظهار کرد: در مبارزه با مواد مخدر همه مسئولیت دارند و باید به وظیفه خود عمل کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میاندوآب با اشاره به اینکه مواد مخدر یک بلای خانمان سوز است، افزود: همانطور که در حوادث طبیعی همه برای کمک متحد می شویم، باید برای ریشه کن کردن این بلای خانمان سوز نیز همه وارد میدان شویم.

وی با بیان اینکه در بحث مبارزه با تهیه و توزیع مواد مخدر از همه ظرفیت های قانونی استفاده می شود، گفت: در زمینه مبارزه با مواد مخدر با مجرمان به شدت برخورد قانونی شده و نیروی انتظامی و دادسرا نیز به وظیفه قانونی خود عمل کرده و تمام قد با تهیه و توزیع مواد مخدر مبارزه می کنند.

آموزش و پرورش نقش مهمی در پیشگیری از مواد مخدر دارد

فرماندار میاندوآب نیز در این جلسه با بیان اینکه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر یک وظیفه همگانی است، گفت: دانشگاه ها و مدارس نقش مهمی در این زمینه داشته و قدم های خوبی نیز برداشته شده است.

مهدی قهرمانی با بیان اینکه هیچ اداره ای به اندازه آموزش و پرورش در این زمینه نقش ندارد، اظهار کرد: آموزش پیشگیری از مواد مخدر باید از مقطع متوسطه اول شروع شود.

وی با تاکید بر نقش مهم پیشگیری در مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد، افزود: همه دستگاهها ملزم به همکاری در زمینه مبارزه با مواد مخدر هستند.

فرماندار میاندوآب با بیان اینکه بی توجهی به موضوع پیشگیری می توان تبعات زیان باری را داشته باشند، تصریح کرد:  آگاه سازی دانش آموزان یکی از ضروریات است و نباید نسبت به آن بی توجه باشیم.

کشف۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر در میاندوآب

هم چنین فرمانده انتظامی میاندوآب نیز اظهار کرد:  در بین دو جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان در راستای مبارزه با سوداگران مرگ تعداد ۱۴ طرح مبارزه با مواد مخدر در زمینه کنترل محورهای مواصلاتی و ارتقا امنیت اجتماعی و چهار طرح پاکسازی اجرا شده است.

سرهنگ حسن شیخ نژادافزود: در این راستا با اقدامات انجام گرفته، ۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر در شهرستان میاندوآب کشف و تعداد ۳۲۷ نفر در راستای مبارزه با مواد مخدر دستگیر شده اند.

فرمانده انتظامی میاندوآب افزود: برپایی کلاس آموزش پیشگیری همگانی در مدارس و…. از جمله اقداماتی بوده که در یک ماه گذشته و در طول سال در شهرستان میاندوآب به مرحله اجرا در می آیند.

وی هم.چنین گفت: در ایام تعطیلات نوروزی ۱۰۰ نفر معتاد متجاهر نیز دستگیر و به کمپ های ترک اعتیاد و مراکز درمانی معرفی شدند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.