هشدار سطح نارنجی هواشناسی در آذربایجان‌ غربی بهمن 25, 1402 ۱۱:۵۰ ق٫ظ
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
شناسه : 316453
4
رئیس اداره هواشناسی استان آذربایجان غربی خبر داد: رئیس اداره هواشناسی استان آذربایجان غربی گفت: باتوجه‌به صدور هشدار سطح نارنجی لازم است شهروندان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و در صورت تردد، خودروهای خود را به لوازم زمستانی مجهز کنند.
پ
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، مهدی صابری رئیس اداره هواشناسی استان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی «حرف رک» از ورود سامانه بارشی قوی به این استان خبر داد و اظهار کرد: این سامانه از اواخر روز چهارشنبه ۲۵ بهمن شروع به فعالیت کرده و تا روز جمعه ۲۷ بهمن ادامه خواهد داشت.

صابری افزود: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی، بارش‌ها در اغلب مناطق استان به شکل باران خواهد بود که میزان آن در برخی نقاط قابل‌توجه است.

رئیس اداره هواشناسی استان آذربایجان غربی گفت: در مناطق کوهستانی و سردسیر نیز بارش برف خواهیم داشت که ممکن است به‌صورت کولاک برف و بهمن باشد.

وی هشدار داد: این شرایط می‌تواند موجب کاهش دید، مه‌گرفتگی، لغزندگی و اختلال در ترددهای شهری و جاده‌ای شود.

رئیس اداره هواشناسی استان آذربایجان غربی تأکید کرد: باتوجه‌به صدور هشدار سطح نارنجی برای این استان، لازم است شهروندان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و در صورت تردد، خودروهای خود را به لوازم زمستانی مجهز کنند.

وی همچنین از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و فعالیت‌های کوهنوردی به‌شدت منع کرد و گفت: این موارد می‌تواند خطرناک باشد و باعث بروز سیلاب و آب‌گرفتگی معابر شود.

صابری در پایان از دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران و راهداری استان خواست تمام آمادگی‌های لازم را برای مقابله با این شرایط داشته باشند و از توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی پیروی کنند.

خاطرنشان می‌شود در صورت لزوم به انجام مسافرت همراه‌داشتن تجهیزات زمستانی مانند زنجیرچرخ و علایم هشداردهنده الزامی و حتماً از سالم‌بودن برف پاکن و بخاری خودرو اطمینان حاصل کنید. بارندگی موجب لغزندگی جاده‌ها و در نتیجه ازدست‌دادن کنترل وسیله نقلیه توسط راننده می‌شود که همین امر احتمال بروز حوادث مختلف رانندگی را افزایش می‌دهد.

توصیه می‌شود از حرکات ناگهانی حین رانندگی اجتناب کنید حرکت، ترمزگیری و شتاب گیری ملایم در جاده‌های خیس و لغزنده، مناسب‌ترین توصیه است.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.