نیازمند حفاظت از منابع تولید هستیم/ ضرورت کشت محصولات کم آب بر در راستای حفظ منابع آب و مقابله با خشکسالی
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۸:۴۷
شناسه : 274229
5

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: باید همزمان با تلاش برای افزایش عملکرد، برنامه ها و تمهیدات لازم برای حفاظت و احیاء منابع تولید که شامل آب و خاک هستند را داشته باشیم.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، علی دیانتی امروز در جلسه  مدیریت بحران و هم اندیشی در خصوص خشکسالی با محوریت حفاظت از منابع تولید در شهرستان میاندوآب با اشاره به اینکه در حال حاضر ابر چالشی به نام آب، بخش کشاورزی را تهدید می کند، اظهار کرد: سال گذشته با وجود کاهش حق آبه بخش کشاورزی به همت تولیدکنندگان و زحمات پرسنل خدوم و تلاشگر جهاد کشاورزی، با تولید بیش از 930 هزار تن انواع محصولات کشاورزی، افزایش چشمگیری در تولیدات بخش کشاورزی داشتیم.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: در راستای دستیابی به تولید پایدار باید همزمان با تلاش برای افزایش عملکرد، برنامه ها و تمهیدات لازم برای حفاظت و احیاء منابع تولید که شامل آب و خاک هستند را داشته باشیم.

وی با تاکید بر توسعه کشت محصولات کم آب بر مانند دانه های روغنی کلزا ، گیاهان دارویی مانند گل محمدی، زعفران، گفت: سیستم های نوین آبیاری به ویژه نوار تی تیپ، اجرای طرح های انتقال آب با لوله و پوشش بتنی انهار، تهیه و توزیع انواع بذور اصلاح شده مقاوم به کم آبی از اقدامات انجام گرفته مدیریت جهاد کشاورزی میاندوآب در راستای مقابله با خشکسالی بوده است.

دیانتی تصریح کرد: در فروردین ماه امسال بر اثر وزش باد شدید، بارش تگرگ، سرما و یخبندان، در مجموع به 16هزار و 691 هکتار از اراضی زراعی و باغات این شهرستان به ارزش حدود 100 میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اظهار کرد: توسعه و ترویج فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی از اهداف اصلی ستاد مدیریت بحران برای حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی است.

وی گفت: جهاد کشاورزی پل ارتباطی مراکز آموزشی و تحقیقاتی با تولیدکنندگان بخش کشاورزی جهت انتقال یافته های جدید علمی به این قشر از جامعه است.

در ادامه هر یک از اعضا در مورد موضوع و محورهای جلسه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.