نگاه اسلام به زن، نگاه ارزش، احترام و تکریم است
۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
شناسه : 304731
3
 امام جمعه چهاربرج: امام جمعه چهاربرج گفت: اسلام برای زنان الگوی زن معرفی می کند، اما در غرب جنس مرد ، برتر معرفی شده است.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین اصغر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج با اشاره به میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و جایگاه زنان در اسلام، اظهار کرد: زنان در تاریخ اسلام همانند مردان در ترویج اسلام و دفاع از ولایت بسیار کوشا بودند.

امام جمعه چهاربرج افزود: تاریخ اسلام در لابه‌لاى صفحات خود نام درخشان زنان بسیارى را براى ما حفظ کرده است که حتى پیش از مردان خود، به‌اسلام گرویدند و احکام آن را با تعقل دریافت کردند و خود مبلغ دین و حتى راوى حدیث شدند.

وی با بیان اینکه اسلام هیچ مانعى در راه زن براى کسب دانش و ترویج و نشر آن قرار نداده و هیچ مانعى برای حضور زنان در محافل فرهنگى با رعایت حجاب و عفاف نمى‌بیند، گفت: این دشمنان اسلام هستند که علم را لازمه جلف‌گرى قرار دادند تا به‌مطامع و هوس‌هاى خود برسند و جلو پیشرفت زنان مؤمن را بگیرند و این نکته را زنان باید خوب درک کنند تا آن نمونه‌هاى صدر اسلام را احیا نمایند.

جلالی تصریح کرد: علاوه بر عرصه‌هاى فرهنگى، در میدان عمل نیز زن شانه‌به‌شانه مرد، پرچم اسلام را به‌اهتزاز در آورده اند و به‌گواهى تاریخ، زن حتى در میدان‌هاى جهاد حاضر شده و با تلاش خود اثبات کرده است که بر اساس انسانیتى که اسلام اقرار کرده، براى اسلام تلاش مى‌کند و حق دفاع از دین خود را دارد.

وی با تاکید بر اینکه اسلام حجاب را براى جدا کردن زن از جامعه تشریع نکرد، افزود: همان‌گونه که خود آیه مبارکه حجاب بر آن دلالت دارد بر عکس است؛ چرا که در آیه ابتدا به‌ مردان دستور مى‌دهد که چشمان خود را فرو بندند و اگر لازمه حجاب جدایی زن از جامعه بود، دیگر نیازى به‌دستور به‌چشم فرو بستن نبود.

امام جمعه چهاربرج گفت: اسلام برای زنان الگوی زن معرفی می کند، اما در غرب جنس مرد ، برتر معرفی شده است.

جلالی در ادامه با بیان اینکه دو جریان «حق» و «باطل» در تقابل و تخاصم دائمی خود، همواره مبتنی بر نظام ارزشی مختص به‌خود عمل می‌کنند، گفت: امروز هم دشمنان در تداوم روش مذبوحانه اهل باطل، شاهد هستیم که یک نشریه معلوم الحال فرانسوی به‌ رهبر انقلاب توهین می‌کند

وی با اشاره به اینکه جریان باطل، از هر روش خطایی مانند تهمت، افتراء و دروغ برای تقابل با حق‌باوران بهره می‌گیرد و در این میان، یکی از حربه‌های همیشگی آنان استهزاء و تمسخر دینداران بوده است، افزود: سکه آزادی بیان اروپایی‌ها خیلی وقت است که از اعتبار افتاده و تاسف‌آور است که عده‌ای هنوز به‌آنها باور دارند.

وی گفت: تمدن در حال انحطاط و فروپاشی غرب گرچه در مقام ادعا، شعار حقوق بشر و آزادی سر می‌دهند؛ اما در حقیقت این دو ارزش و شعار را به‌اسارت در آورده‌اند و با تزویر و فریب، آن را به‌ابزاری جهت نیل به‌اهداف شیطانی خود قرار داده‌اند.

جلالی تصریح کرد: اقدام ضد انسانی، ضد دینی و ضد اخلاق این نشریه مبتذل از گذشته تا امروز، به‌روشنی نشان می‌دهد که آزادی بیان امروز ابزار سرکوب حقیقت شده است.

امام جمعه چهاربرج اظهار کرد: اهانت این نشریه هرزه‌گرا به‌بزرگ‌مردی که در چشم آزادی‌خواهان و حق‌طلبان جهان، عزیز و عزتمند است، در حقیقت مصداق خاک‌پاشی بر آفتاب است و نتیجه نبود منطق و نشانه عصبانیت جبهه غرب از شکست فتنه ۱۴۰۱ است.

وی با تاکید بر پاسخ قاطع به دست اندرکاران این اقدام، گفت: در هر صورت باید با رویکرد هزینه‌سازی برای توهین‌کنندگان، از همه ظرفیت‌های دیپلماسی و… استفاده کنیم و با واکنش‌های مقتدرانه، دولت فرانسه را به‌پشیمانی حقیقی و منصرف شدن همیشگی از توهین به‌ارزش‌های دینی و ملی ملت بزرگوار ایران بکشانیم.

وی در ادامه با بیان اینکه جهاد تبیین؛ علاج وسوسه تحریف است، اظهار کرد: رهبر انقلاب فرمودند: «دشمن در رأس نقشه‌هایش تبلیغات است؛ به‌قول خودشان پروپاگاندا است و علاجِ پروپاگاندا «تبیین» است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.