نوای کبریایی فطر در میاندوآب طنین‌انداز شد
۲۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۷:۳۵
شناسه : 318503
1
صبح امروز هم‌زمان با سراسر کشور، نماز عید سعید فطر در مساجد میاندوآب، چهاربرج و باروق با حضور پرشور مردم اقامه شد.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه دین و اندیشه پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، ماه رمضان، ماه میهمانی خدا، غفران و رحمت و ماه بندگی خالصانه خدا که به پایان می‌رسد؛ با مشاهده هلال ماه شوال، عید فطر ازراه‌رسیده و روزه‌داران یک ماه بندگی را جشن می‌گیرند.

و امروز یک ماه بندگی خالصانه برای ماندن بر خوان کریمانه خدا به پایان رسید و با مشاهده هلال ماه شوال، عید فطر دیگری آمد تا انسان‌ها پاک‌شدن دوباره فطرت‌هایشان از غبار دنیا را جشن بگیرند.

امروز روز عید فطر است و یکی از مهم‌ترین و بارزترین شاخصه‌های عید سعید فطر؛ اقامه نماز عید سعید فطر است که در واقع زیباترین جلوه و نمود روز عید نیز است.

صبح اول شوال که می‌شود، عطر دل‌انگیز عبودیت و بندگی، از جای‌جای شهر به مشام جان می‌نشیند و آوای خوش بندگی، آسمان و زمین و آنچه در آن است را به جوش‌وخروش وامی‌دارد.

در این روز همه مردم اعم از کودک و بزرگ می‌آیند تا این عید بزرگ، عید بندگی را به یکدیگر تبریک بگویند و در کنار یکدیگر با نوای «اللهم اهل الکبریا و العظمه …» خدا را فریاد بزنند.

به‌رسم همه ساله؛ صبح امروز نیز مصلی امام خمینی (ره) و مساجد میاندوآب، چهاربرج و باروق و بکتاش در روز عید سعید فطر، عید بندگی، میزبان مؤمنان و نمازگزارانی بود که بعد از یک ماه روزه‌داری در ماه میهمانی خدا آمدند تا شکوه بندگی را در نماز عید فطر به نمایش بگذارند.

درب‌های مصلی امام خمینی (ره) از ساعت چهار صبح به روی نمازگزاران گشوده شد و هر لحظه بر جمعیت عظیم در مصلی امام خمینی (ره) افزوده می‌شد که در انتظار اقامه نماز عید سعید فطر بودند.

مراسم ویژه عید سعید فطر نیز با اقامه نماز جماعت صبح در مصلی امام خمینی (ره) شروع شد.

سپس نوبت به دانش‌آموزان قرآنی رسید تا مانند همه ساله، بچه‌های مهد قرآن، قبل از اقامه نماز عید فطر، بخشی از اقدامات خود را در یک سال گذشته به نمایش عموم گذاشته و به قول مدیر مهد قرآن میاندوآب، نوبت محصولات قرآنی می‌رسد تا به نمایش گذاشته شوند.

عقربه شمار ساعت، کم‌کم به حوالی ۷ صبح می‌رسد و نوبت به سخنرانی مهدی عیسی زاده نماینده مردم میاندوآب، چهاربرج و باروق در مجلس شورای اسلامی می‌رسد تا به پشت تریبون رفته و به سخنرانی بپردازد.

وی نیز به پشت تریبون رفته و به ارائه گزارشی از عملکرد چهار سال نمایندگی خود پرداخت.

بعد از سخنرانی هم نماز پرشکوه عید فطر که مانند همه مراسم‌های فرهنگی و مذهبی با استقبال پرشور مردمی مواجه شده، ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح به امامت حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید حسن‌زاده امام‌جمعه میاندوآب اقامه شد.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.