نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه اسلامی ضروری است/  جهاد تبیین در حوزه حجاب جدی گرفته شود
۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۸:۰۲
شناسه : 301386
5
امام جمعه چهاربرج:

امام جمعه چهاربرج گفت: فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان یکی از ضرورت های دینی باید در جامعه نهادینه شود.

پ
پ

حجت الاسلام اصغر جلالی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به اهمیت مسئله حجاب و عفاف، اظهار کرد: فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان یکی از ضرورت های دینی باید در جامعه نهادینه شود.

امام جمعه چهاربرج افزود: در این راستا باید  برنامه‌ریزی صحیح و دقیق در سه حوزه فردی، خانواده و جامعه انجام گرفته و با استفاده از ابزار و شیوه‌های کاملاً مدرن و مؤثر به فعالیت پرداخت.

وی با اشاره به اینکه تعمیق، ترویج و حفظ این فرهنگ سه مرحله مهم در نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه هستند، گفت: پس از خانواده، مدرسه، عهده‌دار نهادینه‌سازی باورهای دینی و فرهنگ حجاب و عفاف است که در امر نهادینه‌سازی باور و فرهنگ دینی در جامعه جایگاه مهمی دارد.

جلالی تصریح کرد: اثبات حجاب به‌عنوان اصل ضروری دین، هدف‌ها و برنامه‌های تربیتی حجاب و عفاف، فلسفه شارع مقدس در تشریع حجاب و عفاف، آثار و فایده‌های فردی و اجتماعی آن، از موضوعاتی است که باید آموزش داده شود.

امام جمعه چهاربرج هم چنین با بیان اینکه نخستین میدان‌دار فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب در حوزه‌های فردی و اجتماعی جامعه  بانوان هستند، افزود: بانوان باید وارد میدان مطالبه و پیگیری در حوزه عفاف و حجاب شده و در واقع «جهاد عفاف» کنند.

وی تصریح کرد: بر خلاف غرب که عظمت زن را در کنار گذاشتن حجاب و عفاف و جلوه گری می داند، بلکه عظمت زن آن است که بتواند حجب و حیا و عفاف زنانه را که خدا در  زن ودیعه نهاده است،با عزت مومنانه حفظ کند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.