نماز جمعه فرصتی برای تقویت ارتباط میان مردم و مسئولان است
۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
شناسه : 295344
6
امام جمعه میاندوآب: امام جمعه میاندوآب گفت: نماز جمعه، رویدادی سیاسی و اجتماعی و فرصتی برای ارتباط مردم و مسئولان و بیان مشکلات مردم است.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده امروز در مراسم گرامیداشت ۵ مرداد، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور، گفت: اسلام به سه اجتماع نماز جماعت، نماز جمعه و حج اهمیت فراوانی داده است.

امام جمعه میاندوآب افزود: خداوند در قرآن کریم، نماز جمعه را از حیث توجه در کنار توحید، امامت و جهاد قرار داده است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه؛ نماز عبادی و سیاسی است، گفت: متاسفانه در سالهای اخیر بیشتر به جنبه سیاسی و موارد مطروحه در باب موضوعات سیاسی در خطبه های نماز جمعه در رسانه ها پرداخته می شود، در حالی که نماز جمعه، جنبه عبادی نیز دارد.

حسن زاده با اشاره به اینکه نماز جمعه تجلی اسلام اجتماعی، پشتوانه استمرار حاکمیت، تقویت کننده جبهه حق و عدالت، تبلور پیوند جمهوریت و اسلامیت و سیر و سلوک به سوی خدا و معنویت در جامعه است، تصریح کرد: نماز جمعه فرصتی برای ارتباط مردم و مسئولان و بیان مشکلات مردم بوده و امام جمعه از تریبون نماز جمعه به عنوان تریبون مردم، مطالبات آنها را بیان کند.

امام جمعه‌ میاندوآب با بیان اینکه نماز جمعه تجلی عبادت و توحید و فراتر از اشخاص است‌، اظهار کرد: نماز جمعه از ارکان اصلی نظام اسلامی و محور تبیین توحید، امامت و ولایت، معارف اسلامی و رویدادی سیاسی و اجتماعی است.

وی هم چنین بر لزوم ضرورت تبیین جایگاه نماز جمعه در بین مردم و جوانان تاکید کرد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.