نماز جمعه از ارکان اصلی نظام اسلامی است/ دهه امامت و ولایت باشکوه برگزار شود
۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹
شناسه : 295307
9

امام جمعه میاندوآب گفت: نماز جمعه از ارکان اصلی نظام اسلامی و محور تبیین معارف اسلامی و رویدادی سیاسی و اجتماعی است.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته میاندوآب در سخنانی با اشاره به دهه امامت و ولایت، اظهار کرد:همه باید در این ایام که دهه ولایت و امامت است، هرچه داریم در طبق اخلاص گذاشته و در راستای گرامیداشت این ایام قدم برداریم.

وی با اشاره به اهمیت نماز جمعه اشاره کرد و افزود: نماز جمعه تجلی اسلام اجتماعی، پشتوانه استمرار حاکمیت، تقویت کننده جبهه حق و عدالت، تبلور پیوند جمهوریت و اسلامیت و سیر و سلوک به سوی خدا و معنویت در جامعه است.

حسن زاده با بیان اینکه نماز جمعه، اقتدار اسلام را به نمایش می گذارد، تصریح کرد: اسلام به سه اجتماع نماز جماعت، نماز جمعه و حج اهمیت فراوانی داده است.

امام جمعه‌ میاندوآب با اشاره به اینکه نماز جمعه تجلی عبادت و توحید است‌، اظهار کرد: نماز جمعه محور تبیین توحید، امامت و ولایت است.

وی با اشاره به اینکه نفش مساجد و نمازهای جمعه در دوران دفاع مقدس و اعزام د پشتیبانی از جبهه ها، افزود: باید به نمازهای جمعه بها بدهیم و آنها را پررونق برگزار کنیم.

حسن زاده تصریح کرد: نماز جمعه فراتر از اشخاص بوده و قابل پذیرش نیست که عده ای به این بهانه که مثلا از فلانی خوشش نمی آید، در نماز جمعه شرکت نکند.

امام جمعه میاندوآب افزود: نماز جمعه از ارکان اصلی نظام اسلامی و محور تبیین معارف اسلامی و رویدادی سیاسی و اجتماعی است.

وی با تاکید بر اینکه نماز جمعه باید باخاصیت و دشمن شکن باشد، تصریح کرد: نماز جمعه ای که در مکه و مدینه اقامه می شود نماز جمعه بی خاصیت است و آنها در واقع خائنان حرم هستند نه خادمان حرم.

حسن زاده با بیان اینکه نماز جمعه باید با اقتدار باشد، گفت: نماز جمعه باید با خاصیت و با اقتدار بوده و در مقابل کسانی که به نظام و انقلاب دهن کجی می کند بایستد و مدیریت های کم کار از نماز جمعه در هراس باشند.

امام جمعه میاندوآب هم چنین با تاکید بر رعایت حق الناس، گفت: یکی از شروط باتقوا بودن، رعایت حق الناس است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.