نقش مهم آموزش و آگاهی بخشی خانواده ها و جوانان در مبارزه با اعتیاد/ احساس مسئولیت همگانی لازمه مبارزه با مواد مخدر است
۰۶ تیر ۱۳۹۸ - ۸:۵۷
شناسه : 282250
10

همه در راستای پیشگیری از مواد مخدر و مبارزه با آن مسئول هستند و باید احساس وظیفه کنند و خانواده ها نیز آگاهی خود را افزایش دهند.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، اعتیاد و مواد مخدر، بلای خانمان سوزی است که بنیان هر خانواده ای را متزلزل و زمینه ساز تباهی فرد معتاد می شود.

اعتیاد یکی از معضلاتی و آفات برزگ در جوامع و همه باید با فرهنگ سازی به وظیفه خود در قبال مبارزه با اعتیاد و گسترش مواد مخدر عمل کنند، البته مبارزه با عرضه، توزیع و مصرف مواد مخدر در کشور موضوعی است که بر اساس قانون هر دستگاه اجرایی و فرهنگی بخشی از آن را بر عهده دارد.

همه در راستای پیشگیری از مواد مخدر و مبارزه با آن مسئول هستند و باید احساس وظیفه کنند و خانواده ها نیز آگاهی خود را افزایش دهند و فرهنگ سازی مبارزه با اعتیاد و مسائل و معضلات بعدی آن پیگیری شود.

نقش مهم آموزش در مقابله با اعتیاد

در زمینه مبارزه با مواد مخدر، فرماندار میاندوآب در جلسات مختلف بر نقش مهم آموزش و پرورش و آموزش همگانی تاکید داشته و آموزش را مولفه ای مهم در مقابله با پدیده شوم مواد مخدر می داند.

فرماندار میاندوآب با بیان اینکه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر یک وظیفه همگانی است، می گوید: هیچ اداره ای به اندازه آموزش و پرورش در این زمینه نقش ندارد و آموزش پیشگیری از مواد مخدر باید از مقطع متوسطه اول شروع شود.

مهدی قهرمانی با بیان اینکه بی توجهی به موضوع پیشگیری می توان تبعات زیان باری را داشته باشند، تصریح کرد:  آگاه سازی دانش آموزان یکی از ضروریات است و نباید نسبت به آن بی توجه باشیم.

لزوم احساس مسئولیت همگانی برای مبارزه با مواد مخدر

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میاندوآب نیز در جلسه ستاد مواد مخدر شهرستان، بر احساس مسئولیت همگانی در مبارزه با مواد مخدر تاکید دارد.

حجت الاسلام مختار اصلانی در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر میاندوآب در این زمینه اظهار کرد: در مبارزه با مواد مخدر همه مسئولیت دارند و باید به وظیفه خود عمل کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میاندوآب با اشاره به اینکه مواد مخدر یک بلای خانمان سوز است، افزود: همانطور که در حوادث طبیعی همه برای کمک متحد می شویم، باید برای ریشه کن کردن این بلای خانمان سوز نیز همه وارد میدان شویم.

وی با بیان اینکه در بحث مبارزه با تهیه و توزیع مواد مخدر از همه ظرفیت های قانونی استفاده می شود، گفت: در زمینه مبارزه با مواد مخدر با مجرمان به شدت برخورد قانونی شده و نیروی انتظامی و دادسرا نیز به وظیفه قانونی خود عمل کرده و تمام قد با تهیه و توزیع مواد مخدر مبارزه می کنند.

مردم نسبت به معضلات و آسیب های مواد مخدر آگاهسازی شوند

فرمانده انتظامی میاندوآب هم در این زمینه با اشاره به نقش مهم آگاهسازی، می گوید: اقدامات پیشگیرانه و اقدامات فرهنگی از ضروریات مقابله با این آسیب اجتماعی و بلای خانمان سوز است.

سرهنگ حسن شیخ نژاد با تاکید بر اینکه دهیاران باید در روستاها، خانواده ها و مردم را نسبت به معضلات و آسیب های مواد مخدر آگاهسازی کنند، اظهار کرد: مقابله با اعتیاد و مواد مخدر و هشدار دهی نسبت به خطرات و آسیب های آن از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر می تواند باشد.

وی افزود: باورهای غلط، عوامل اجتماعی و اقتصادی و از بین رفتن قباحت مواد مخدر در خانواده و دوستان نابات از جمله دلایل گرایش و افزایش مواد مخدر است که باید با آنها مقابله و آگاهسازی کرد.

باید گفت اعتیاد بلای خانمان سوز است و فرد معتاد نه تنها به خود و خانواده اش بلکه به جامعه آسیب می زند و لذا باید در راستای مقابله با این بلای خانمان سوز، همه احساس مسئولیت داشته و از رویکرد اجتماعی در مبارزه با مواد مخدر غافل نشویم و در این راه می توان از ظرفیت خیرین که در بخش های مختلف فعالیت دارند نیز استفاده کرد.

از سوی دیگر توسعه ورزش همگانی برای پر کردن اوقات فراغت  جوانان، ایجاد صمیمت در بین اعضای خانواده، آگاهی بخشی خانواده ها با استفاده از ظرفیت های مختلف مانند سخنرانی ها، فیلم ها، تولید بروشور، رسانه ها و… از جمله اقدامات مناسب برای جلوگیری از گرایش جوانان به سمت مواد مخدر است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.