نظارت و بازرسی حوزه آرد و نان در آذربایجان غربی تشدید می‌شود
۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹
شناسه : 302239
3
مدیر بازرسی و نظارت بر بازارکالاهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی: مدیر بازرسی و نظارت بر بازارکالاهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: نظارت و بازرسی ها بر حوزه آرد و نان توسط بازرسان قرارگاه امنیت غذایی استان تشدید می‌شود و در پنج ماهه ابتدای سال جاری واحدهای نانوایی و کارخانجات آرد متخلف در استان بیش از ۲۶ میلیارد ریال جریمه شدند.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، مرتضی نیکبخت در جلسه هماهنگی طرح تشدید نظارت و بازرسی ها بر حوزه آرد و نان با بیان این مطلب اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون ، تعداد دو هزار و ۴۳۱ پرونده تخلف در حوزه آرد و نان در سطح استان تشکیل و با رای تعزیرات حکومتی به بیش از ۲۶ میلیارد ریال جریمه محکوم شدند.

وی اضافه کرد: در پنج ماهه اول امسال تعداد ۱۹ هزار و ۱۹۰ مورد بازرسی از سطح واحدهای نانوایی و کارخانجات آرد انجام گرفته و این روند استمرار دارد.
نیکبخت ابراز کرد: بیشترین تخلفات واحدهای نانوایی شامل کم فروشی، گرانفروشی، نصب‌ نکردن نرخ‌ نامه و فروش اجباری نان کنجدی بود که علاوه بر بازرسی میدانی بازرسان با شکایت مردمی به این موضوع رسیدگی شد و با واحدهای متخلف در این زمینه برخورد قانونی می‌شود.
وی با بیان اینکه بیشترین تخلفات گزارش شده در این زمینه مربوط به شهرستانهای ارومیه ، چایپاره ، بوکان و مهاباد است ، یادآور شد: بازرسی‌ها هر روز به صورت مستمر ادامه دارد که هم به صورت نوبتی و هم به صورت شکایت محور انجام می‌شود.
نیکبخت ادامه داد: مردم در صورت مشاهده هرگونه گران فروشی در حوزه کالاهای اساسی، می‌توانند آن را به سامانه ۱۲۴ و ۱۳۵گزارش دهند تا بازرسین ما در اولین فرصت موضوع را بررسی و در صورت محرز شدن تخلف، پرونده واحد مذکور به تعزیرات ارسال می‌شود.
وی تاکید کرد : دولت نگاه ویژه به مدیریت آرد و نان دارد و در این راستا تمام واحد‌های نانوایی در سطح استان به دستگاه کارتخوان هوشمند متصل می‌شوند و اگر واحدی از این سیستم هوشمند استفاده نکند این اقدام موجب کاهش سهمیه آن واحد خواهد شد.

انتهای پیام/ اروم نیوز

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.